نماینده سابق مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر:
تابناک: نماینده سابق مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر گفت: مؤمنی که ایمانش بدون جهاد بوده و از شگردهای دشمن بی خبر است و کاری به اتفاقاتی که اطرافش رخ می دهد ندارد، منتظر واقعی امام زمان(عج) نیست.
کد خبر: ۱۱۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۴ 17 October 2015

به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی شهید بهشتی (ره) اصفهان، حجت الاسلام علی سرلک شامگاه گذشته در هیئت انصار الحسین(ع) با بیان اینکه ظلم، مهمترین مسئله‌ای بوده که در رابطه خالق و مخلوقی مشکل ایجاد می کند، بیان داشت: ظلم فرصت بندگی را از ما می‌گیرد و هرکسی به هر اندازه‌ای که ظلم کند خود را از رابطه درست با خدا و فهم حقایق جهان محروم کرده است.

وی ظلم به خود را یکی از مصادیق اصلی ظلم عنوان کرد و گفت: به نوعی ظلم کردن از ظلم به خود آغاز می‌شود و برخی از انسان‌ها بر اثر پیگیری هوس به خود ظلم کرده و از همین رو سقف افق نگاه آن ها کوتاه می‌شود.

ایمان با عیار "تولی و تبری" محک می‌خورد

حجت الاسلام سرلک بیان داشت: استکبار، پروردگار را با خود ارزیابی می کند و با توجه به این مسئله از دریچه نگاه خود، به خدا و جهان خلقت نگاه می کند و ظلم می کند البته باید توجه داشت که هیچ انسانی نمی تواند از دست خدا فرار کند و به همین دلیل ظلم و استکبار پایدار نخواهد بود.

وی با بیان این که اولین و مهم‌ترین رسالت مؤمن عمل کردن به شعار"هیهات مناالذله" است، گفت: ایمان با عیار تولی و تبری محک می‌خورد و کسی نمی‌تواند نام خود را مومن بگذارد اما در جامعه دوست و دشمن خود را نشناسد چرا که ایمان چیزی جز حب و بغض نیست.

نماینده سابق مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر تأکید داشت: ایمان به خدا یعنی صف بندی و جریان شناسی حرکاتی که می‌خواهند خدا را دست دوم نشان دهند.

وی افزود: کسی که اهل نماز باشد اما مال، آبرو، امکانات و توانش را به نفع جریان حق به کار نگیرد نمازش راه جایی نمی برد؛ کسی که ظلم اجتماعی را پذیرفته و از مشکلات یمن، سوریه و عراق به خاطر دسیسه های آمریکا رنجی نمی‌برد و در برابر آن صف کشی نمی‌کند در قبول بودن نماز خود شک کند.

کسی که ایمان محکمی دارد، برابر ظلم می ایستد/ منتظری که کاری به جهاد ندارد، منتظر واقعی نیست!

حجت الاسلام سرلک با بیان این که کسی که رشته ایمانی محکمی دارد نمی‌تواند در برابر ظلم بی‌تفاوت باشد، بیان داشت: مؤمنی که ایمانش بدون جهاد بوده و از شگردهای دشمن بی خبر است و کاری به اتفاقاتی که اطرافش رخ می دهد ندارد، منتظر واقعی امام زمان(عج) نیست.

وی با تأکید بر این که خدا خواهی و دینداری هزینه دارد، خاطرنشان کرد: چطور انسان می‌تواند شیطنت‌های آمریکا با تمام خباثت هایش و با هالیوودی که سبک زندگی مدنظر خود را برای کشورها ایجاد می‌کند، را ببیند و تمنای رابطه داشته باشد.

نماینده سابق مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر تأکید داشت: دینداری که فقط با بیان ذکر و کشف شخصی همراه باشد چیزی نیست که امام حسین(ع) می خواهد؛ مومن حسینی باید سختی و رنج را در این راه بپذیرد تا نشان دهد اهل دین است، کسی که چشمش باز شد تمام هزینه‌های دینداری را می‌دهد.

ظلم کردن، انسان را برابر خدا قرار می دهد

حجت الاسلام سرلک در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که تمام جهان در سیر است و کسی که چشم دلش باز شد متوجه این سیر می شود، تأکید داشت: در جهان سیر و سلوکی وجود دارد و قرار است که انسان به جایی برسد که این سیر و سلوک هستی را بفهمد اما زمانی که در اثر غفلت انسان به خود ظلم می‌کند، خودش را از فهمیدن این سلوک محروم کرده است.

وی افزود: چیزی که باعث می شود، انسان برابر پروردگار هستی پرچم مخالفت بردارد و یاغی گری کند، ظلم است.

نماینده سابق مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر عنوان داشت: وقتی از زاویه بندگی به حوادث نگاه کنیم متوجه می شویم که کار خدا بدون حکمت نبوده و از همین رو چاره ای جز شکر خداوند وجود ندارد؛ اگر کسی به این درجه برسد،نه تنها در برابر سختی‌ها اعتراض نمی کند بلکه سختی‌ها را طلب می‌کند تا درجه بندگی اش را با شکر کردن خدا در هنگام سختی بالا ببرد.

وی شکر در مشکلات را راه چاره رهایی از ظلم درونی دانست و گفت: اگر کسی در هنگام مصیبت و مشکل به شکر خدا پرداخت، می تواند سیر و سلوک جهان هستی را ببیند و متوجه آن شود؛ اگر با پای گذاشتن بر روی نفس خود، از خودش و کارهای پست و فرومایه عبور کند به درجه مومن ظلم ستیز نائل شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار