حاشيه اي بر متن صد و سي و پنج شوراي شهر اصفهان/
تابناك اصفهان: يك صد و سي و پنجمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر اصفهان صبح ديروز با حضور بيست و يك عضو در تالار شوراي شهرداري اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 29 May 2016

به گزارش تابناك اصفهان - يادداشت خبرنگار پارلمان شهر: يك صد و سي و پنجمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر اصفهان صبح ديروز با حضور بيست و يك عضو در تالار شوراي شهرداري اصفهان برگزار شد.

1- رضا اميني، رئيس شوراي شهر در نطق پيش از دستور خود به اتفاقاتي كه در هفته گذشته صورت گرفت پرداخت و انتخاب عبدالله ويسي به شهروندان و هواداران اين باشگاه تبريك گفت و آروزي موفقيت براي اين دو تيم اصفهاني كرد!

نكته قابل توجه در اين صحبت ها اين بود كه ارتباط و اهميت اين موضوع با جلسه علني شوراي شهر و نطق پيش از دستور شورا نسبت به مسائل مختلف شهر چقدر است؟!


2- بازار حضور شهرداران مناطق مختلف اصفهان نيز در اين جلسه داغ بود؛ تعدادي از اين شهرداران كه به تازگي تغيير كرده و به منطقه ديگري منتقل شده بودند، در اين جلسه حضور داشتند. پس از اتمام لوايح مختلف شورا، به هنگامي كه همه شهرداران قصد خروج ازصحن علني شورا را داشتند، رضا اميني، به "حسين كارگر" شهردار جديد منطقه سه تبريك گفت! اين تبريك به نوعي براي بسياري جاي سوال داشت...!

3- جانثاري در اين جلسه روز پر تذكري داشت، وي در چند لايحه مختلف به بحث و گفت و گو با شهرداران و مديران مناطق پرداخت و از همين رو شايد به توان او را پر كار ترين مرد شوراي ديروز ناميد.


4- بيت الغزل يك صد و سي و پنجمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر اصفهان "انشا – تحقيق" مهدي باقربيگي، بازيگر سال هاي دور "قصه هاي مجيد" بود؛ او كه در اين جلسه به ياد سال هاي قديم و تحقيقات و انشاهايش در مدرسه افتاده بود، به خواندن چند كلمه از روي برگه، آن هم با چند اشتباه گفتاري پرداخت. سپس اسلايدي پيرامون ضرورت كاشت يك شاخه گل و كمك آن به محيط زيست را با صداي لرزان و با چند اشتباه گفتاري خواند و اين موضوع سبب خنده ساير اعضا شد.

عده اي در گوشه و كنار شورا در هنگام ارائه اين "تحقيق-انشا" مي گفتند كه اي كاش باقربيگي قبلا از روي اين مطلب مي خواند تا اين گونه حاشيه ايجاد نمي كرد.

حداقل برآورد صورت گرفته درباره اتفاقات از اين دست در جلسه شوراي شهر ديروز اين بود كه چرا اعضاي شوراي شهر كه در مقام دكتر و يا مهندس به اين مرجع سياست گذاري راه يافته اند توان بيان نطق و تذكرات خود به صورت شفاهي را نداشته و حتي در زمان قرائت آن ها از روي برگه كه اغلب دست نوشته خودشان نيز هست، دچار مشكل مي شوند به گونه اي كه در جلسه يك صد و سي و پنجم شاهد چند مورد از اين دست مسائل بوديم.


5- رسول جزيني كه پس از مدت ها غيبت در اين جلسه حاضر شده بود، در نطق پيش از دستور خود با بيان اينكه يك سال از استيضاح سقائيان نژاد مي گذرد، تأكيد كرد: در حال حاضر تيم مديريت شهري اصفهان فعاليت هاي خوبي داشته و اين موضوع از هيچ كس پوشيده نيست؛ البته درست است انتخاب شهردار جديد در چند نقطه با انحراف مواجه شد و گروه چند نفره با خواسته ها و اعمال نظريات خود عيوب وارد شده به شهردار استيضاح شده را پر رنگ تر نشان دادند كه اگر لازم باشد آن را تشريح خواهم كرد، اما از حق نگذريم كه انتخاب جمالي نژاد با سابقه فعاليت هاي مختلف نكات مثبتي را به همراه داشته است.

اين صحبت ها به نوعي نمايانگر تشيد اختلافات در چند روز اخير بين چند اعضا شوراي شهر و رئيس شورا مي باشد!

البته عده اي در تشريح اين صحبت ها تأكيد داشتند كه اين صحبت ها، به حاضري زدن و حضور پر رنگ در اين جلسه از سوي جزيني باز مي گردد؛ چرا كه وي طبق سخنان قبلي خود تا مرداد ماه امسال نمي تواند جلسات را به صورت منظم شركت كند.

6- آخرين حاشيه اين جلسه هم به تبريك عجيب احمد شريعتي، نائب رئيس شوراي شهر باز مي گردد؛‌ او پس از تبريك هاي مختلف اعضا شورا به جزيني، به دليل قهرماني تيم ملي كشتي فرنگي، به ورزشكاران اصفهاني تيم ملي " فول تو آپ كنتاكت " تبريك گفت؛ اين درحالي بود كه شريعتي حتي نمي تواسنت تلفظ صحبح اين رشته را بيان كند و اين موضوع دقايقي خنده را بر لب هاي ساير اعضا شورا نشاند.

اسم دقيق اين رشته top katate full contact است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار