رئیس شورای اسلامی شهرضا در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه دلایل مطرح شدن بحث استعفای شهردار شهرضا بر چه پایه‌ای انجام گرفته است، گفت: بنده تاکنون هیچ خبری در این باره نشنیده‌ام و در وضعیتی که چنین موضوعی مطرح باشد، شهردار شهرضا باید در خصوص دلایل آن پاسخگو باشند.
کد خبر: ۳۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 02 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، عبدالله سهرابی اظهار کرد: براساس قانون، حوزه وظایف و اختیارات شورای اسلامی شهر و شهردار مشخص شده است و هیچ گونه اختلافی در این حوزه وجود ندارد.

وی افزود: مجموعه اعضای شورای اسلامی شهر شهرضا در خصوص اصلاح بودجه سال 93 و تدوین بودجه سال جاری مصمم به انجام مراحل مطالعاتی مناسب بودند و همچنین بر نظارت مناسب بر روند مصارف بودجه‌ای تاکید داشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا با اشاره به اینکه بودجه‌بندی سال گذشته شهرداری به دلیل عدم انجام کارهای مطالعاتی محقق نشده است، بیان کرد: پس از انجام بررسی‌های لازم مشخص شد، امکان تحقق بودجه سال 93 وجود ندارد و برهمین اساس نسبت به اعمال تغییر در میزان بودجه به رقم 370 میلیارد ریال اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه شهردار شهرضا در خصوص میزان بودجه سال گذشته رویکرد متفاوتی داشته است، عنوان کرد: در نهایت پس از اعمال تغییرات لازم شهردار شهرضا نسبت به پذیرش رقم بودجه سال گذشته اقدام کرد و این مصوبه به فرمانداری و استانداری ارسال شد.

سهرابی با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی شهر شهرضا در روند بودجه‌بندی سال جاری نسبت به افزایش میزان اعتبارات مناطق کمتر توسعه یافته شهری اهتمام داشتند، افزود: با کسب اکثریت آرا مقرر شد نسبت به اختصاص میزان 20 درصد از منابع شهرداری که به حوزه آسفالت و اصلاح معابر عمومی اختصاص یافته است در بخش مناطق کمتر توسعه یافته اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه مصوبه اختصاص 20 درصد از منابع شهرداری شهرضا به بخش‌های کمتر توسعه یافته در سطح کمیته انطباق مورد ایراد قرار گرفته است، گفت: این موضوع با نظر اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر شهرضا به تصویب رسید، اما کمیته انطباق براساس قانون ماده 73 شهرداری‌ها نسبت به رد این مصوبه اقدام کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا در پاسخ به این سئوال که برخی اعضای شورا از مطرح شدن این پیشنهاد در جلسه رسمی اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند، بیان کرد: براساس قانون تمامی مصوبات شورای اسلامی شهر باید در سطح جلسات رسمی مطرح شود و این مصوبه نیز براساس همین روند به تصویب رسیده است.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه دلایل مطرح شدن بحث استعفای شهردار شهرضا بر چه پایه‌ای انجام گرفته است، گفت: بنده تاکنون هیچ خبری در این باره نشنیده‌ام و در وضعیتی که چنین موضوعی مطرح باشد، شهردار شهرضا باید در خصوص دلایل آن پاسخگو باشند.

سهرابی با اشاره به اینکه قانون حوزه وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی را مشخص کرده است، متذکر شد: در خصوص مصوبه اختصاص 20 درصد از اعتبارات شهرداری شهرضا به بخش‌های کمتر توسعه یافته شهری، طی نشستی که در کارگروه انطباق استانداری برگزار می‌شود نسبت به دفاع از این مصوبه اقدام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شهرضا در پاسخ به آخرین سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه دلایل مطرح شدن بحث استیضاح شهردار از سوی شما قبل از انتصاب به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر چه بوده است، گفت: البته مطرح شدن این موضوع از سوی بنده به این شکل نبوده است بلکه در این خصوص نسبت به حوزه وظایف و اختیارات متقابل شورای اسلامی شهر و شهردار اقدام کردم و اینکه اعضای شورای شهر می‌توانند نسبت به سئوال از شهردار اقدام کرده و شهردار براساس قانون باید در صحن علنی شورا پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: براساس قانون در وضعیتی که پاسخ شهردار به سئوال اعضای شورا قانع کننده نبود، باید نسبت به استیضاح شهردار اقدام شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
باسلام چرا شهرداری شهرضا طی چندین دوره شهردار به شهر رسیدگی نکرد به دلیل دزدی دربیت المال وتفکرات قومی زحمات شورای شهر ایا از چشمان به دوراست پل ارتش .اسفالت معابرشهری و...به نظز شما مردم شهرضا ایا نماینده شهر حیدرپور در رشد شهر تلاش کرد قطعا اینطور نیست چون چشمش به بیت المال است.
اززحمات شورای شهر بسیار تشکر وقدردانی میکنم به خصوص اقای فرهمند و علینژاد ...
احمد شیروانی استاد دانشگاه رودهن تهران
آرمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
واقعا حیف شهرداری مثل هویدا بود که از دستش دادیم.برای همه ی مردم شهرضا از جون مایه گذاشت.بعید میدونم دیگه همچین شهرداری پیدا بشه
آرمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
واقعا حیف شهرداری مثل هویدا بود که از دستش دادیم.برای همه ی مردم شهرضا از جون مایه گذاشت.بعید میدونم دیگه همچین شهرداری پیدا بشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار