تابناک: مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان اصفهان گفت: مردم صاحبان اصلی نظام و انقلاب هستند و اعضای شوراها باید با آنها با صداقت و احترام و طبق قانون رفتار کنند.
کد خبر: ۳۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 05 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، عیسی بهمنی روز دوشنبه در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان فریدونشهر از شوراها به عنوان مظهر رعایت قانون در جامعه نام برد. وی با اشاره به اینکه شوراها برخاسته از مردم است، اظهار کرد: اعضای شوراها نباید بخاطر مصالح شخصی و گروهی به مردم دروغ بگویند و در برخورد با مردم و رسیدگی به امور آنها نباید عدالت را زیر پا بگذارند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان با اشاره به جایگاه شوراها و رسالت آنها گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران که قوانین آن براساس شرع مقدس اسلام وضع شده، عمل به قانون واجب است و حاشیه ها نباید مانع اعمال قانون شود.

نماینده مردم شهرستانهای فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: لایحه ای که به تایید شورای عالی استانها می رسد برای تصویب بصورت مستقیم به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود و این نشاندهنده اهمیت و جایگاه شوراها در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

محمدعلی اسفنانی با بیان اینکه شوراها باید رابط بین مردم و مسئولان باشند و مشکلات را شناسایی کنند و برای رفع آنها راهکار ارائه دهند، افزود: شوراها باید مطالبات مردم از دستگاههای اجرایی را بصورت جدی پیگیری کنند.

فرماندار شهرستان فریدونشهر نیز با تاکید بر اینکه شوراها باید شان خود را حفظ کنند، گفت: شوراها باید با تدبیر و اندیشه برای حل مشکلات جامعه بکوشند.

غلامرضا یسلیانی با اشاره به افزایش ورود گردشگران به فریدونشهر، وضعیت معابر ورودی این شهر و روستاهای شهرستان را نابسامان ارزیابی و اظهار کرد: شوراهای فریدونشهر بخصوص شوراهای روستایی باید یک روز را به عنوان روز پاکسازی محیط اعلام و ساکنان را ملزم به پاک کردن محیط روستاها و اطراف آن کنند.

وی همچنین از شوراهای این شهرستان خواست تا امکانات رفاهی از جمله سرویس های بهداشتی و اماکن اقامتی در این شهرستان را برای جذب گردشگر و حضور بیشتر آنها در فریدونشهر توسعه دهند.

وی حفظ مراتع را از دیگر وظایف شوراها در روستاها خواند و خواستار فرهنگسازی در استفاده صحیح و بهینه از مراتع شد و افزود: فروختن مراتع به قصد ساختن روستا و اماکن عمومی از بدترین کارهاست که منجر به از بین رفتن منابع طبیعی و مراتع می شود.

فرماندار فریدونشهر، بیمه روستاییان را از بزرگترین و مهمترین اقدامات دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: فریدونشهر شهرستانی کم برخوردار با مردمانی کم درآمد است لذا همه روستاییان باید در این صندوق عضو شوند و از خدمات و مزایای آن استفاده کنند.

وی از شوراها خواست برای استفاده شهروندان و روستاییان فریدونشهر از این تسهیلات اطلاع رسانی و فرهنگسازی کنند.

حجت الاسلام اباصلت غفاری امام جمعه فریدونشهر نیز با اشاره به احادیث و آیات درباره شورا و اهمیت شوراها در قرآن و اسلام گفت: فریدونشهر از ظرفیت های بالقوه زیاد از جمله آب و منابع طبیعی برخوردار است لذا شوراها باید از این ظرفیت ها برای اشتغالزایی در روستاها استفاده و از مهاجرت جوانان به حاشیه شهرها جلوگیری کنند.

وی خواستار استفاده از مساجد روستاها به عنوان پایگاههای فرهنگی شد و گفت: مساجد باید کانون اتحاد و همدلی و همفکری برای حل مشکلات و معضلات مردم باشد.

فریدونشهر در 180 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار