آذربایجانی:
تابناک: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت:برای ارایه تسهیلات به معلولان درحوزه استفاده از مراکز فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهر ضروری است که هرچه زودتر لایحه حمایت از معلولان تدوین و به شورا ارائه شود.
کد خبر: ۳۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹ 06 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، اصغر آذربایجانی با حضور در اداره کل بهزیستی استان اصفهان به منظور بررسی روند پیشرفت مفاد تفاهم نامه‌ای که بین شورای اسلامی شهر اصفهان، شهرداری اصفهان و اداره کل بهزیستی استان منعقد شده‌ بود با اشاره به اینکه تاکنون ۶ ماه از امضای این تفاهم نامه می‌گذرد، اظهار داشت: به دنبال این تفاهم نامه ردیف‌های اعتباری خوبی برای اجرای بندهایی از این تفاهم نامه تخصیص یافته است.

وی اولویت بندی نیازهای شهر اصفهان در حوزه پیشگیری و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی را ضروری دانست و افزود: با اولویت بندی مناسب می‌توان در تخصیص اعتبار برنامه‌های بهتری را پیاده کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه جمع‌بندی معضلات محلات و ایجاد کارگروه مناطق حاشیه شهر اصفهان از اقدامات صورت گرفته طی ۶ ماه گذشته است، ابراز داشت: در این راستا مقرر شد از ظرفیت سمن‌ها و خیریه‌ها بهره‌برداری بیشتری را داشته باشیم.

وی ایجاد تسهیلات برای معلولان در سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان را ضروری دانست و افزود: در این راستا شهرداری باید لایحه‌ای را در خصوص ارایه تسهیلات برای استفاده معلولان از مراکز تفریحی و فرهنگی شهر را به شورا ارایه دهد.

تخصیص بخشی از فعالیت‌های فرهنگسرای کارآفرینی اصفهان به معلولان

آذربایجانی تخصیص بخشی از فعالیت‌های فرهنگسرای کارآفرینی اصفهان به معلولان را نیز ضروری دانست و گفت: این اقدام می‌تواند در زمینه ایجاد زمینه‌های اشتغال برای معلولان تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی تخصیص ساعات خاص برای استفاده معلولان از فضاهای ورزشی شهر اصفهان را نیز ضروری عنوان کرد و ابراز داشت: از این رو چنانچه لازم باشد فضایی ویژه تر برای معلولان اختصاص یابد لایحه‌‌ای را شهرداری به شورا برای تصویب ارایه دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری باید تا پایان اردیبهشت ماه جمع بندی‌های لازم در خصوص ساماندهی و نیازسنجی فضاهای شهری برای ارایه تسهیلات و در اختیار قرار دادن امکانات برای استفاده معلولین را انجام دهد، افزود: لایحه شهرداری نیز تا خرداد ماه به شورا ارایه دهد تا در شورا مورد بررسی قرار گیرد.

وی در خصوص برگزاری جشنواره سالمندان در مهر ماه نیز گفت: در این راستا باید یادآور شوم که زمان بندی برگزاری این جشنواره باید به گونه‌ای تنظیم شود که با جشنواره کودک همزمان نباشد.

آذربایجانی با بیان اینکه در سال جاری دارا بودن پیوست سلامت و پیوست فرهنگی برای تمام پروژه‌های شهر اصفهان لازم‌الاجرا شده است، افزود: تدوین پیوست فرهنگی اجتماعی در حوزه معلولان نیز باید در این پروژه‌ها دیده شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار