تابناک: سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از تصویب لایحه کمک 25 میلیارد تومانی شهرداری به مصلی اصفهان در قالب خرید یک مجموعه تجاری و خدماتی خبرداد.
کد خبر: ۲۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 26 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، ندا واشیانی پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: این لایحه روز گذشته در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با 19 رای موافق و یک رای مخالف به تصویب رسید.

وی توضیح داد: لایحه ای از سوی شهرداری در دی ماه گذشته مبنی بر خرید مجموعه تجاری، خدماتی مرکز خرید ایران واقع در خیابان چهارباغ عباسی متعلق به موسسه فرهنگی، مذهبی امام خمینی (ره) و مصلی بزرگ اصفهان به قیمت 25 میلیارد تومان بصورت 20 درصد نقد و 80 درصد غیر نقد به شورای شهر ارائه شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه پیش از این لایحه یاد شده با پاره ای مشکلات حقوقی و ابهامات مواجه و برای بررسی بیشتر مسکوت مانده بود، افزود: در روز گذشته پس از بررسی مجدد آن در کمیسیون اقتصادی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بررسی شدو شورای اسلامی شهر اصفهان با هدف کمک به طرح مهم فرهنگی، مذهبی مصلی اصفهان با اکثریت آراء به تصویب رسید.

عملیات اجرایی پروژه ساخت مصلای بزرگ کلان شهر اصفهان از سال 1374 آغاز شده است.

این مصلا که با هدف اقامه نماز جمعه و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در حال احداث است هنوز تکمیل نشده و آئین عبادی سیاسی نماز جمعه همچنان در میدان امام اصفهان برپا می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح بزرگ تئاتر شهر دو سال پیش کلنگ زنی بر زمین زده شده اما هنوز معطل مانده است، افزود: پیشنهاد شورای شهر این است که پروژه تئاتر شهر در زمینی که شهرداری اصفهان از موسسه فرهنگی، مذهبی امام خمینی (ره) خریداری می کند، احداث شود.

واشیانی پور درباره ساماندهی نرخ کرایه تاکسی ها نیز گفت: شورای اسلامی شهر اصفهان برای ساماندهی نرخ کرایه تاکسی ها در نخستین جلسه علنی سال جاری، پیشنهاد کمیسیون حمل و نقل را در زمینه لایحه پیشنهادی شهرداری برای افزایش 25 درصدی نرخ کرایه تاکسی های با حداکثر 20 درصد افزایش نرخ کرایه تاکسی ها برای تمام تاکسی های شهری به تصویب رساند.

وی اظهار کرد: شورای شهر اصفهان براساس پیشنهاد شورای سازمان تاکسیرانی به جای 25 درصد نظر شورای تاکسیرانی با 20درصد افزایش موافقت کرده است.

واشیانی پور به هفته اصفهان و ضرورت نکوداشت این هفته اشاره کرد و گفت: سوم تا نهم اردیبهشت به عنوان هفته اصفهان نامگذاری شده است و هر ساله برنامه های متعدد و متنوع فرهنگی از سوی شهرداری برای نکوداشت این هفته در سطح شهر برگزار می شود.

وی فرا رسیدن هفته اصفهان را فرصت خوبی برای معرفی و شناساندن فرهنگ، معماری، آداب و رسوم، سبک زندگی و رونق گردشگری اصفهان دانست و ابراز امیدواری کرد: برنامه هایی که در این هفته از سوی شهرداری اصفهان برگزار می شود ، شور و نشاط اجتماعی را به همراه داشته باشد و بتواند پیشینه تاریخی، فرهنگی، سیاسی، مذهبی و اقتصادی اصفهان را به مردم معرفی کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین به فرارسیدن نهم اردیبهشت روز ملی شورا ها اشاره کرد و گفت: شورای شهر افزون بر رسیدگی به لوایح ارسالی از سوی شهرداری و نظارت بر حوزه های تحت نظارت خود، مطالبات مردم در زمینه های مختلف شهری را پیگیری می کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار