مدیرعامل سازمان طراحی شهرداری اصفهان:
تابناک: مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان گفت: شاخص‌ترین پروژه شهرداری در برنامه پنج ساله 1400 شهرداری، حلقه چهارم ترافیکی است که امید می‌رود در کنار پروژه‌های حمل و نقل عمومی به ویژه مترو تا پایان برنامه به بهره برداری برسد.
کد خبر: ۳۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳ 11 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مصطفی بهبهانی امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های شهری به دلیل زنده بودن شهر امری اجتناب ناپذیر است، اظهار کرد: یکی از نشانه‌های زنده بودن شهر تحرک و فعالیت‌های ناشی از پروژه‌های عمرانی آن است.

وی با بیان اینکه افزایش جمعیت و توقع مردم در جهت رفاه و آسایش و حل معضلات شهری ایجاب می‌کند که فعالیت‌های عمرانی شهری روز به روز بیشتر و هدفمندتر شوند، افزود: حل معضلات شهری و تحقق اهداف توسعه پایدار کشورها با برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان در سال 81 با هدف ایجاد محوریت برای طراحی پروژه‌های شهری تأسیس شده است، گفت: سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان علاوه بر طراحی مستقیم پروژه‌ها، نقش مهمی در تحویل گیری، طراحی پروژه‌های شهرداری اصفهان دارد.

بهبهانی اضافه کرد: کیفیت، هزینه و سرعت در طراحی پروژه‌ها سه عامل مهم در طراحی است که مدنظر کارشناسان این سازمان است.

تصويب 2600 میلیارد تومان براي پروژه‌های عمرانی

وی افزود: از دو هزار و 600 میلیارد تومان که شهرداری در سال 94 تصویب کرده است دو هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی و آزادسازی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان ادامه داد: برای اینکه یک پروژه از مطلوبیت کافی برخوردار باشد، باید از شش مرحله عبور کند و اين مراحل عبارت از پیدایش، مطالعات اولیه، طراحی فاز یک، طراحی فاز دو، اجرای پروژه و نگهداری سازمان است.

بهبهانی اضافه کرد: در پروژه‌های میدان امام علی (ع) و سالن‌های اجلاس سازمان نقش تحویل‌گیری نقشه‌های اجرایی را برعهده دارد و اما خصوص طراحی مترو نقشی ندارد.

وی تصریح کرد: از اولويت‌هاي مهم انجام پروژه‌ها، توجه به شاخص‌های معماری ایرانی اسلامی، صرفه جویی در مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه‌ها است.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سال جاری 364 پروژه داریم که در ردیف‌های بودجه آمده است، اظهار کرد: این پروژه‌ها توسط این سازمان در شهر اصفهان با مبلغی بالغ بر 250 میلیارد تومان واگذار شده است که شامل پروژه‌های کوچک، متوسط و بزرگ است.

ابلاغ نقشه‌های اجرایی 74 پروژه از ابتدای سال

بهبهانی با بیان اینکه سازمان در طراحی پروژه‌ها نگاهی کیفی داشته و سعی در ارتقای کیفیت آن‌ها دارد، افزود: این پروژه‌ها با 38 عنوان کاری تعریف شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به خیابان سازی، پیاده روسازی، مجموعه فرهنگی، مجموعه ورزشی، پارک، ساماندهی مادی‌ها، روگذر و زیرگذر، پل عابر پیاده، دفع آب‌های سطحی، پارکینگ، سرویس بهداشتی، منابع آب و خطوط انتقال آب اشاره کرد.

وی افزود: منطقه 15 بیشترین استفاده از این پروژه‌ها را داشته و مناطق پنج و شش به لحاظ مبلغ بیشترین هزینه را در برداشته است.

مديرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون نقشه‌های اجرایی 74 پروژه توسط سازمان تهیه و جهت اجرا ابلاغ شده است، اضافه کرد: شاخص‌ترین پروژه شهرداری در برنامه پنج ساله 1400 شهرداری، حلقه چهارم ترافیکی است که امید می‌رود در کنار پروژه‌های حمل و نقل عمومی به ویژه مترو تا پایان برنامه به بهره برداری برسد.

بهبهانی تصریح کرد: این حلقه ترافیکی به طول 78 کیلومتر احداث مي‌شود که 46 کیلومتر آن در مناطق شهرداری اصفهان و بقیه در شهرهای مجاور قرار دارند. همچنین سرعت طرح آن 120 کیلومتر است.

وی با بیان اینکه این بزرگراه دارای 20 زیرگذر و روگذر در محل تلاقی با خیابان‌ها و محورهای اصلی ترافیک است، افزود: تاکنون محل تلاقی حلقه چهارم ترافیکی با بلوار رضوان و شهر رؤیاها اجرا شده و نقشه‌های اجرایی تقاطع آن با امتداد خیابان آبشار در محل اشکاوند – بزرگراه شهید اردستانی و فرودگاه امام خمینی جهت اجرا آماده شده است.

مديرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی از مراحل مهم شکل‌گیری حلقه چهارم ترافیکی، آزادسازی مسیر است که از سال گذشته آغاز شده و باید به تدریج ادامه یابد. همچنین طبق برآورد تقریبی اولیه، این بزرگراه حدود 600 میلیارد تومان هزینه اجرایی و معادل 400 میلیارد تومان هزینه آزادسازی خواهد داشت که حدود 60 درصد آن مربوط به محدوده اصفهان است.

پارکینگ ميدان امام علي استاندارد است

بهبهانی گفت: از مجموع پروژه های سال 94 تعداد 34 پروژه شاخص در دست طراحی است که از جمله آن می‌توان میدان شورا (منطقه 5)، تعریض پل فلزی (مناطق 1 و 5)، ادامه خیابان فرشادی و پارکینگ زیر آن (منطقه 3)، پارک سوار در محل ایستگاه عاشق آباد (منطقه 12)، خیابان و پارکینگ اردیبهشت (منطقه 1)، خیابان آل بویه (منطقه 7)، پایانه جنوب – غرب (منطقه 13)، مجموعه فرهنگی پنج رمضان (منطقه 1) و پل صاحب روضات (منطقه 9 و 1) است.

وی ادامه داد: از مجموعه پروژه‌های شاخص فوق تاکنون هشت مورد از جمله میدان پینارت و بلوار ارغوانیه (منطقه 4)، خیابان خلجا (منطقه 1)، خیابان شهید احمدی (منطقه 7)، مجموعه پارک سالن مطالعه و ورزشی گلستان (منطقه 7)، روگذر 25 آبان (منطقه 7 و 8)، مجموعه ورزشی پزوه و تکمیل مرکز فرهنگی و کتتابخانه در (منطقه 15)، روگذر تقاطع حلقه چهارم ترافیکی و بزرگراه شهید اردستانی (فرودگاه) (منطقه 10) و میدان استقلال در (منطقه 2 و 12) جهت اجرا ابلاغ و یا آماده ابلاغ شده است.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان با بیان اینکه جهت مناسب سازی پیاده روها برای معلولان پروژه‌های جدیدی در دستور کار داریم، گفت: به طوری که معلولان بدون کمک دیگران از این امکانات استفاده کنند.

بهبهانی تصریح کرد: در استانداری مطرح شده است که موانع موجود برای معلولان در سطح شهر جابجا شود و مناسب سازی‌ها به گونه‌ای باشد که معلولان با مشکل مواجه نشوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر رفع مشکلات مربوط به پارکینگ میدان امام علی (ع) که ظرفیت یک هزار و 400 دستگاه خودرو را دارد، شروع شده است و این پارکینگ طبق استانداردهای بین المللی است و هیچگونه مشکلی ندارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار