احیای زنده رود منتظر یک تصمیم سرنوشت ساز!
تابناک اصفهان: رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت حقوق معوقه کارگران شرکت پلی اکریل گفت: ما پیگیر هستیم تا دولت دوباره این شرکت را در دست بگیرد و طی جلساتی نیز دولت قول داده 40 میلیارد تومان برای حقوق کارگران در نظر بگیرد که هنوز محقق نشده است.
کد خبر: ۳۴۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷ 11 December 2016
تابناک اصفهان: رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت حقوق معوقه کارگران شرکت پلی اکریل گفت: ما پیگیر هستیم تا دولت دوباره این شرکت را در دست بگیرد و طی جلساتی نیز دولت قول داده 40 میلیارد تومان برای حقوق کارگران در نظر بگیرد که هنوز محقق نشده است. حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی با بیان اینکه کارگران پلی اکریل حدود 9 ماه است حقوقی دریافت نکرده اند، اظهار داشت: شرایط کنونی کارگران پلی اکریل بسیار سخت است. در حال حاضر تاخیر یک ماه دریافت حقوق هم مشکل است، اما خواسته ما این است که این کارگران مقداری تحمل کنند تا موضوع پیگیری شود.

کلید خشکسالی در دستان رییس جمهور

بخش مهمی از نشست سه ساعته روز گذشته رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان به بررسی مسائل استان اختصاص داشت. موسوی لارگانی در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین پیگیری های مجمع نمایندگان به سوالات اصحاب رسانه پاسخ گفت. نماینده مردم فلاورجان در مجلس به نامه اخیر مجمع نمایندگان استان به رییس جمهور اشاره و عنوان کرد: قرار نبود این نامه تا زمان پاسخگویی رییس جمهور رسانه ای شود، اما توسط یکی از نمایندگان نامه در اختیار صدا و سیما قرار گرفت و رسانه ای شد.

وی ضمن اشاره به اینکه برداشت از صندوق توسعه ملی تنها با اجازه مقام معظم رهبری امکان پذیر است، اظهار داشت: در جلسه اخیر نمایندگان و مدیران استان با مقام معظم رهبری، ایشان با برداشت یک میلیارد دلار برای احیای زاینده رود و گاوخونی از صندوق توسعه ملی موافقت کردند.

موسوی لارگانی با بیان اینکه رهبر انقلاب گفتند پرداخت این مبلغ باید از طریق دولت باشد، در ادامه تاکید کرد: رییس جمهور بایـد در خصــوص تخصیص ایـن مبلغ تصمیم گیری کند. نماینده مردم استان در مجلس خاطر نشان کرد: مساله زاینده رود و گاوخونی، یک مساله ملی است که تبعات آن نیز ملی خواهد بود و خواسته ما از مسوولان این است که مانند دریاچه ارومیه برای زاینده رود و گاوخونی اقدام کنند. نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از پیگیری های مداوم شخص استاندار اصفهان در خصوص خشکسالی و مساله زاینده رود تقدیر و عنوان کرد: ایشان شخصا در جلساتی که حتی در شهرستان های استان به این منظور تشکیل می شد، حضور جدی دارد.

عملکرد مثبت ثامن الحجج در اصفهان

رییس مجمع نمایندگان استان در پاسخ به پرسشی در خصوص آخرین وضعیت وصول مطالبات مشتریان موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج نیز افزود: بانک پارسیان تا کنون نحوه تسویه حساب طلبکاران کمتر از 300 میلیون تومان را تعیین تکلیف کرده و وضعیت طلبکاران بالاتر از 300 میلیون تومان نیز در دستور کار قرار دارد.

موسوی لارگانی در ادامه عملکرد موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج در استان را مثبت ارزیابی و عنوان کرد: در اصفهان، این موسسه دو هزار میلیارد دارایی دارد و این در حالی است که طلبکاران اصفهانی تنها 900 میلیارد تومان از ثامن الحجج طلبکارند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مطالبات از طریق فروش دارایی ها و اموال این موسسه امکان پذیر است،‌اظهار داشت: برخی سپرده گذاران برای خرید اموال موسسه اعلام آمادگی کرده اند که این موضوع هنوز به نتیجه دقیق اجرایی منجر نشده است. موسوی لارگانی به برگزاری سه جلسه با رییس بانک مرکزی و معاون وی اشاره کرد و گفت: اینکه اعلام شده این موسسه بدون مجوز فعالیت داشته است، پذیرفتنی نیست؛ چرا که این موسسه در تمام استان های کشور و حتی روبه روی ساختمان بانک مرکزی در تهران شعبه داشته و در تابلوی خود نیز از عبارت «تحت نظارت بانک مرکزی» استفاده کرده است.نماینده مردم استان در مجلس ادامه داد: چطور بانک مرکزی در این خصوص ورود پیدا نکرده و مانع پخش تبلیغات این موسسه در رسانه ملی نشده است.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی ادامه داد: در حال حاضر کسانی که تا 300 میلیون سپرده داشتند تعیین تکلیف شدند و بناشده است بقیه هم وضعیتشان مشخص شود.وی در خصوص اقدامات وزارت جهاد کشاورزی برای کشاورزان نیز اظهار داشت: برای این منظور در روز دوشنبه جلسه‌ ای با حضور وزیر جهاد کشاورزی و نمایندگان استان برای رسیدگی به مشکلات کشاورزان خواهیم داشت.

بدهی زیاد پلی اکریل!

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در این راستا با توجه به بازار مناسب روسیه برای فروش محصولات کشاورزی ایرانی، موضوع عدم استفاده دولت از این ظرفیت صادراتی را بررسی خواهیم کرد.این نماینده مجلس با بیان اینکه صنعت نساجی در کشور نابود شده است و منسوجات از خارج وارد می شود، اظهار داشت: در خصوص حقوق کارگران شرکت پلی اکریل حقیقتا ما پیگیری کرده ایم و معتقدیم باید اصل 44 اجرایی شود، اما باید در واگذاری این شرکت اهلیت و توانایی فرد نیز بررسی می شد.

موسوی لارگانی گفت: این شرکت توسط یک شخص عرب به نام العقیلی خریداری شده است. وی تا جایی که امکان داشته است، استفاده خود را کرده است و بدهی زیادی به جا گذاشته است.وی با تاکید بر اینکه شرایط کنونی کارگران پلی اکریل بسیار سخت است، عنوان کرد: در شرایط کنونی تاخیر یک ماه دریافت حقوق برای خود بنده هم سخت است، چه برسد به 9 ماه تاخیر؛ اما خواسته ما این است که این کارگران مقداری تحمل کنند تا موضوع پیگیری شود.

* حسین اسدی - روزنامه اصفهان زیبا
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ابولفضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
نابود کردن اصفهانا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار