رییس سازمان مدیریت بحران کشور:
تابناک: رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به میزان بارندگی‌ها و تغییرات اقلیمی مردم اصفهان در حوزه آب خویشتن داری بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۳۳۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ 04 December 2016
به گزارش ایسنا منطقه اصفهان، اسماعیل نجار عصر امروز (یکشنبه) در نخستین مانور پهپاد عمود پرواز آتش‌نشانی، پلیس و ترافیک کاملا ایرانی اظهار کرد: با توجه به توسعه شهری و جمعیتی امروز نمی‌توان شهرها را به روش سنتی اداره کرد، بلکه باید دانش اداره شهرها را کسب کنیم.

وی با اشاره به رونمایی از پهپاد عمود پرواز در آتش نشانی اصفهان گفت: این سیستم زمان ارائه خدمات به شهروندان در هنگام بحران را افزایش می دهد از این رو باید در دیگر شهرهای کشور نیز به کار گرفته شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: شهرهای کشور باید تاب‌آور سازی شوند و برای تحقق این موضوع باید استفاده از علم و تکنولوژی روز فناوری های لازم را به کار گرفت تا در زمینه حوادث احتمالی شهروندان زندگی آرام و بدون دغدغه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه انسان نقش موثری در کاهش تلفات ناشی از بلایای طبیعی دارد، خاطر نشان کرد: پنج عامل مهم جانمایی، آزمایش خاک، مصالح استاندارد، کارگر ماهر و نظارت مواردی است که در پروژه های شهری باید در نظر گرفت تا در زمان بروز حوادثی مانند زلزله، حوادث گذشته مانند زلزله 8 ریشتری بم ده‌ها هزار کشته تکرار نشود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: هرم جمعیتی شهرداری اصفهان را افراد کارآمد و آگاه تشکیل داده‌اند و باید از این ظرفیت برای ساخت‌ و سازهای مناسب‌تر در سطح شهر استفاده کرد.

وی هم چنین در رابطه با برنامه‌های این سازمان برای رفع مشکل زاینده رود، گفت: دولت یازدهم در خصوص زاینده رود بیشتر از دریاچه ارومیه کار کرده است و اعتبارات خوبی را نیز به این امر اختصاص داده است. سال گذشته مدیریت بحران 70 میلیارد تومان برای تأمین خسارات کشاورزی استان اصفهان تخصیص داد که بیش از نیمی از این اعتبار پرداخت شده است.

نجار اضافه کرد: در کشور 100 میلیارد متر مکعب آب وجود دارد که سه درصد مخصوص شرب، هفت درصد مخصوص صنعت و مابقی صرف کشاورزی می‌شود و باید در این زمینه آب مصرفی در سطح را کاهش دهیم، بنابراین مردم هم با توجه به وضعیت کشور در زمینه بارندگی خویشتن داری بیشتری داشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار