اختلاف نظر تیم های همشهری بالا گرفت
تابناک اصفهان: مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام حذفی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری با برگزاری دیدارهایی در شهرهای مختلف کشور به انجام خواهد رسید که دو نماینده فوتبال اصفهان نیز برای راهیابی به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها به مصاف حریفان می‌روند
کد خبر: ۳۲۹۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 16 November 2016
تابناک اصفهان: مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام حذفی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری با برگزاری دیدارهایی در شهرهای مختلف کشور به انجام خواهد رسید که دو نماینده فوتبال اصفهان نیز برای راهیابی به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها به مصاف حریفان می‌روند، زیرا جام حذفی را مسیر ساده تری برای رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا می دانند. در این مرحله تیم ذوب آهن، میزبان تیم ماشین سازی تبریز خواهد بود و تیم سپاهان نیز به مهمانی تیم آلومینیوم اراک خواهد رفت.

ذوب آهن، نقش جهان را نپسندید

رویارویی ذوب آهن و نماینده سوم تبریز جدا از رقابت دو تیم برای راهیابی به مرحله بعدی، اتفاق دیگری را نیز به همراه داشت که باعث شد تیم‌های همشهری اصفهانی، اختلاف نظر جدی با یکدیگر پیدا کنند.ماجرا از جایی شروع شد که رسانه‌ها از برگزاری دیدار ذوب آهن و ماشین سازی در ورزشگاه نقش جهان خبر دادند و دلیل آن نیز زیر کشت رفتن چمن ورزشگاه نقش جهان عنوان شده بود، با این حال این خبر دوام زیادی نیافت و باشگاه ذوب آهن با صدور بیانیه رسمی از انجام این دیدار در ورزشگاه اختصاصی ذوبی‌ها یعنی فولادشهر خبر داد.

بر اساس این خبر، با بازدید گروه کارشناسی کمیته اجرایی مسابقات باشگاه ذوب آهن از ورزشگاه نقش جهان، با تصمیم سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب آهن و دستور اکید وی برای آماده سازی هرچه سریع‌تر ورزشگاه فولادشهر، دیدار دو تیم در ورزشگاه خانگی فولاد شهر برگزار خواهد شد، اما بخش خبرساز و جنجالی ماجرا مربوط به بند پایانی این بیانیه است که آمده:« شایان ذکر است، ورزشگاه فولاد شهر به عنوان ورزشگاه متعلق به باشگاه ذوب آهن که در سالیان متمادی گذشته میزبان همیشگی تیم‌های فوتبال ذوب آهن و فولاد مبارکه سپاهان بوده است وعناوین و افتخارات بسیاری را برای دو تیم اصفهانی رقم زده است، با کوچ سپاهانی‌ها به ورزشگاه نیمه کاره و کارگاهی نقش جهان، تنها پذیرای تیم فوتبال ذوب آهن خواهد بود.

دلخوری سپاهانی‌ها از ذوب آهن

ورزشگاه نقش جهان به عنوان دومین مجموعه ورزشی بزرگ کشور دو هفته قبل با حضور مسوولان به بهره برداری رسید که البته از همان زمان نیز اعلام شده بود که ورزشگاه هنوز تکمیل نهایی نشده است، ولی با این حال سپاهان در همین ورزشگاه به دیدار تیم پارس جنوبی رفته و با غلبه بر این تیم راهی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی شد.اما استفاده از لفظ «ورزشگاه نیمه کاره و کارگاهی» برای این استادیوم، دلخوری سپاهانی‌ها را به همراه داشت.

محسن طاهری، مدیرعامل باشگاه سپاهان در خصوص استفاده از این لفظ برای نقش جهان گفت: توضیحی در این مورد ندارم. به هرحال نقش جهان شرایطی دارد و نظر دوستان نیز این بوده است و لطف کردند چنین نظری داده‌اند. من هم می گویم دستشان درد نکند.وی ادامه داد: امیدوارم هرچه زودتر نقش جهان آماده شود تا بتوانیم تمام بازی‌های خود را دراین ورزشگاه انجام دهیم.

طاهری در این گفت وگو مدعی شده که هیچ صحبتی در خصوص رقم مالی برای برگزاری این بازی انجام نشده است تا بدین ترتیب انصراف ذوب آهن از برپایی بازی در ورزشگاه تازه تاسیس سپاهان ربطی به مسائل مالی نداشته باشد.با توجه به واگذاری مدیریت اجرایی و بهره برداری شرکت فولاد مبارکه از ورزشگاه نقش جهان، این شرکت در قبال هزینه انجام شده برای تکمیل نقش جهان، به مدت دو دهه از این ورزشگاه استفاده خواهد کرد و طبیعی است که سپاهانی‌ها بر روی نقش جهان به عنوان ورزشگاه اختصاصی حساسیت دارند و از اظهار نظر ذوبی‌ها در خصوص کارگاهی بودن این ورزشگاه، آن هم در شرایطی که قرار است از چهارم آذرماه دیدارهایشان در این زمین برگزار شود، دلخوری پیدا کرده‌اند.

حضور ذوب آهن در نقش جهان منتفی شد

در طول سال‌های گذشته، هر زمانی که بحث نیمه تمام ماندن ورزشگاه نقش جهان به میان می‌آمد، دوری راه و وجود خطر و مشکلات در این مسیر، یکی از مشکلات عمده عنوان می‌شد و از این رو نزدیکی به مرکز شهر و دسترسی آسان به نقش جهان، یکی از امتیازهای مهم این ورزشگاه محسوب می‌شد، اما این مساله هیچ گاه مورد توجه قرار نگرفت که با بهره برداری از ورزشگاه نقش جهان، مسیر برای هواداران سپاهان کوتاه می‌شود و تفاوتی به حال هواداران ذوب آهن که قرار است راهی فولادشهر شوند، ندارد.

در زمانی که پروسه نقش جهان به مراحل پایانی تکمیل نزدیک شده بود، برخی از رسانه‌ها از احتمال انتقال دیدارهای ذوب آهن به نقش جهان خبر داده بود که سعید آذری در آخرین نشست خبری خود این احتمال را رد کرد و حالا پس از منتفی شدن تک بازی جام حذفی، باید به نوعی پرونده حضور ذوب آهن در نقش جهان را مختومه دانست.

اصفهانی‌ها به دنبال برتری مقابل حریفان

دو تیم اصفهانی که در مجموع سابقه هشت دوره قهرمانی در جام حذفی را دارند، بر روی این رقابت دها حساب ویژه ای باز کرده‌اند. تیم ذوب آهن که مدافع عنوان قهرمانی محسوب می‌شود، در دیدار با تیم لیگ برتری ماشین سازی به دنبال پیروزی است.

تیم سپاهان نیز که باید در اراک بـــه میــدان برود، به دنبال نتیجه گیری مقابل تیم دسته یکی آلومینیم است که با توجه به امتیاز میزبانی حریف و انگیزه تیم‌های دسته یکی، مجاز به دست کم گرفتن این حریف نیست.

* مهری مصور - اصفهان زیبا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار