آماده باش مدیریت بحران اصفهان به دستگاه‌های امدادی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان به دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان اعلام آماده باش داده شده است.
کد خبر: ۱۱۵۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ 01 February 2024

منصور شیشه فروش افزود: هشدار سطح نارنجی هواشناسی درخصوص نفوذ سامانه ناپایدار جوی، بارش برف و کولاک، وزش تندبادهای موقتی، کاهش میدان دید و لغزندگی محورها و معابر شهری و روستایی است.

وی با بیان اینکه این سامانه بیشترین تاثیر را در مناطق غرب، شمال و جنوب استان و با شدت بیشتر، شهرستان های فریدونشهر، سمیرم، چادگان، فریدن، بویین میاندشت، خوانسار، گلپایگان، کاشان، نطنز، بخش میمه و مناطق و محورهای جاده ای مرزی بین استان اصفهان با چهارمحال و بختیاری، لرستان، مرکزی و کهگیلویه و بویر احمد خواهد داشت، گفت: براساس پیش بینی ها این شرایط از امشب تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ادامه داد: بر همین اساس به دستگاه‌های امدادی، عملیاتی و خدمات رسان بویژه اداره راهداری، شهرداری‌ها، پلیس راه، هلال احمر، اورژانس، شرکت‌های گاز، آب و فاضلاب، دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداری‌ها اعلام آماده باش شده است.

شیشه فروش گفت: لازم است تجهیزات امداد زمستانی و ماشین آلات سنگین و برف روبی در راهدارخانه ها، پایگاه های امدادی شهری و روستایی مستقر شوند.

وی تاکید کرد: امکانات امدادی و تیم های عملیاتی هلال احمر در جاده ها باید تقویت و پیش بینی و تامین اقلام ضروری و ظرفیت های اسکان اضطراری برای مسافران انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: به منظور تردد در محورهای یاد شده استفاده از زنجیرچرخ در خودروهای سبک و سنگین ضروری است.

شیشه فروش ضمن درخواست از شهروندان برای پرهیز از صعود به ارتفاعات در این مدت گفت: ۳۲۴ تیم امدادی و خدمات رسان ثابت و سیار در مناطق در معرض خطر، محورهای جاده ای روستایی و شهری، پایگاه‌ها و راهدارخانه ها به همراه تجهیزات و ماشین آلات لازم استقرار یافته اند و تلفن های امدادی ۱۴۱ برای اطلاع رسانی از وضعیت راه ها، ۱۱۲ هلال احمر، ۱۱۵ اورژانس و ۱۲۵ آتش نشانی، ۱۹۴ امداد گاز، ۱۲۲ امداد آب و فاضلاب، ۱۲۱ امداد برق و ۱۱۰ نیروی انتظامی برای پاسخگویی به امداد خواهان به صورت شبانه روز ارائه خدمت خواهند داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار