ثبت ملی موزه سپاهان رسما رونمایی شد

مدیرعامل سپاهان در آیین رونمایی مجوز موزه افتخارات باشگاه سپاهان، این باشگاه را یک تاریخ بلند در تاریخ اصفهان دانست که باید تاریخ گویایی داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۰۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴ 16 May 2023

آیین رونمایی از مجوز رسمی از مجوز موزه افتخارات باشگاه فولاد مبارکه سپاهان با حضور مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان، مدیرعامل باشگاه سپاهان و پیشکسوتان این باشگاه برگزار شد.

مجوز رسمی موزه افتخارات سپاهان از سوی علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان به محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اعطا شد. 

محمد یاوری و امیرحسین شاهزیدی از پیش‌کسوتان فوتبال سپاهان در این آیین حضور داشتند.

محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه سپاهان در این مراسم تاریخ سپاهان را تاریخ اصفهان دانست و اظهار کرد: سپاهان یک تاریخ بلند در تاریخ اصفهان است و مردم شهر به زاینده‌رود و سپاهان دلخوشی دارند؛ مجموعه باشگاه فولاد مبارکه سپاهان تلاش کرده تا سپاهان به‌عنوان یک برند معتبر، بالندگی هویتی در عرصه ملی و بین‌المللی داشته باشد.

وی ادامه داد: نام سپاهان در ۲۷ رشته ورزشی، ۸۸ تیم ورزشی و در قالب ۲۲۱۲ ورزشکار در ورزش کشور می‌درخشد و ۱۴۷ ورزشکار سپاهان به تیم‌های ملی راه یافتند و در عرصه مسابقات بین‌المللی برای پرچم کشور تلاش کردند.

ساکت تصریح کرد: سپاهان پرهویت باید تاریخ گویایی داشته باشد و تاریخ بصری عمیقی را به نسل امروز و فردا معرفی کند.از دهه ۸۰ با میراث فرهنگی و موزه ارتباط گرفتیم تا بتوانیم از تجربیات موزه‌داری استان اصفهان استفاده کنیم و نماد و عینیتی را به رویت همگان بگذاریم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان خاطرنشان کرد: بسیاری از باشگاه‌های بزرگ و معتبر دنیا از جمله بارسلونا، آث میلان و اینتر میلان به عنوان الگویی در ساماندهی موزه سپاهان مد نظر قرار گرفت، سالن‌های متفاوتی ایجاد شده و سالن‌ها دیگری نیز در حال ساخت و طراحی است و یکی از سالن‌ها را به معرفی شرکت فولاد مبارکه اختصاص دادیم.

وی تصریح کرد: اقشار مختلف مردم هر روز مهمان موزه افتخارات سپاهان هستند و زیرساخت‌های بزرگ‌ترین پروژه بعد از انقلاب اسلامی را می‌بینند و فرهنگ موزه‌داری در ورزش را تجربه کنند.

ساکت همچنین یادآور شد: موزه‌داری را به‌عنوان تاریخ یک مجموعه ارزیابی می‌کنیم و به عنوان اولین باشگاه ایرانی موزه‌ای در قواره نام بزرگ سپاهان فراهم کردیم، پیشکسوتان و ستاره‌های پرفروغی را به تصویر کشیدیم و غرفه‌ای به آن‌ها اختصاص دادیم.

مدیرعامل سپاهان در پایان گفت: دهکده المپیک اصفهان در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان است. استادیوم فوتبال بخشی از این دهکده است که مجتمع فولاد مبارکه آن را تکمیل کرد.
او ادامه داد: در حال پیگیری هستیم تا پیست دوچرخه‌سواری، استخر و سالن جانبازان در قالب ماده ۲۷ به فولاد مبارکه واگذار و سپس تکمیل شود و به استفاده همگان برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار