رییس شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت:با تامین اعتبار مصوب سفر رییس جمهوری،مدارس خشتی و گلی در این استان 867 هزار نفری جمع آوری می شود.
کد خبر: ۷۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 06 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،علی اکبر پرویزی روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد:براساس آمار،91 درصد از اعتبار مربوط به جمع آوری مدارس خشتی و گلی مصوب نوزدهمین سفر رییس جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان تخصیص داده شد.
وی میزان اعتبار مصوب سفر رییس جمهوری برای جمع شدن مدارس خشت و گلی در این استان را حدود 250 میلیارد ریال عنوان و بیان کرد:حدود 220 میلیارد ریال از این میزان تخصیص یافته است.
استاندار خراسان شمالی به مسوولان آموزش و پرورش تاکید کرد:تمامی اعتبارات نوسازی مدارس خشتی و گلی تنها در این زمینه هزینه شود در غیر اینصورت برخورد خواهد شد.
پرویزی خواهان حذف مدارس خشت و گلی در خراسان شمالی با اعتبار مصوب سفر رییس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید به این منطقه شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر کمک فرمانداری ها و بخشداری ها به مدارس تاکید کرد و گفت:برای تعمیرات کلی و جزیی در مدارس بخصوص برای مشکلات بهداشتی امیدوار هستیم که اعتبار هزینه شود.
پرویزی با بیان اینکه موضوع سرویس های بهداشتی مدارس مساجد و اماکن عمومی با مشکل مواجه است،گفت:فرمانداری ها و بخشداری ها می توانند در این زمینه اقدام کنند.
وی از موازی کاری در برنامه های اوقات فراغت نیز انتقاد کرد و گفت:تمامی دستگاه های مسوول و مربوط با هم کمیته ای تشکیل دهند و این موضوع را ساماندهی کنند.
وی در خصوص مهد کودک ها نیز گفت:هم اکنون بحث هایی در خصوص اینکه آموزش کودکان چهار تا شش سال به آموزش و پرورش واگذار می شود وجود دارد که باید این موضوع بررسی شود.
وی افزود:اگر نظارت بر آموزش مهدهای کودک وجود داشته باشد می پذیریم اما اگر لغو مجوزهای مهدهای کودک باشد را قبول نمی کنیم.
وی از دستگاه های مسوول خواست تا این موضوع و مشکل را بررسی کنند تا بخش نامه های لازم از سوی وزارت خانه های مربوطه به صورت قانونی ابلاغ شود.
وی اظهار کرد:ما در این استان موافق لغو امتیاز مراکز خصوصی مهد های کودک نیستیم.
استاندار خراسان شمالی بر هوشمندسازی مدارس نیز تاکید کرد و گفت:چندین سال است که در این رابطه اعتبار هزینه می کنیم و امیدوار هستیم که آموزش و تربیت ارتقا یابد.
پرویزی از مسوولان مربوطه خواست تا در این خصوص تحقیق کنند که تا چه میزان هوشمندسازی موفق بوده است.
وی افزود:علاوه بر گسترش آی تی در مدارس باید آزمایشگاه ها و کارهای عملی را نیز پیگیری کنیم و نباید از این امر غافل باشیم.
وی گفت:تمامی محتوای دروس و کارهای عملی تنها با نشان دادن در یک صحفه برای دانش آموز تفهیم نخواهد شد زیرا که در آینده دچار مشکل خواهند شد.
وی افزود:عملی کار کردن در مسائل حرفه ای و مهندسی نباید هیچ گاه مورد غفلت قرار بگیرد.
استاندار خراسان شمالی از مسوولان این استان خواست تا در ساخت و ساز ها مطالعه داشته باشند و ساخت همه طرح های عمرانی را با هم شروع نکنند و در نیمه راه به علت کمبود اعتبار رها کنند.
پرویزی افزود:مسوولان باید تعداد طرح کمتری را برای ساخت و ساز انتخاب کنند و به پایان برسانند بعد طرح های جدید را شروع کنند.
نماینده مردم بجنورد،جاجرم،گرمه،راز و جرگلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت:بخش نامه زیر پوشش قرار دادن کودکان زیر چهار سال به آموزش و پرورش کارشناسی شده نیست.
قاسم جعفری افزود:حدود 17 هزار مهد کودک با 130 هزار نفر نیروی کاری وجود دارد تکلیف این افراد چه خواهد شد.
وی با بیان اینکه مگر آموزش و پرورش کم کار دارد گفت:با وجود اینکه مشکلات زیادی در بخش های مختلف و از جمله نیرو در آموزش و پروش وجود دارد چرا دنبال این موضوع هستند.
وی خواستار کار تخصصی در این زمینه شد و افزود:این موضوع باید کارشناسی شود تا مشکلات جدیدی نیز ایجاد نشود.
جعفری گفت:در سال تحصیلی جدید 38 هزار نفر از فرهنگیان به سن بازنشستگی خواهند رسید که این وزارت با کاهش نیرو مواجه خواهد شد.
وی افزود: از یک میلیون نفر نیرو در آموزش و پرورش 559 هزار نفر آموزشی هستند که این امر نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی بر آموزش رایگان در مدارس نیز تاکید کرد و گفت: اما هم اکنون این امر اتفاق نمی افتد و با شیوه های مختلف از اولیای دانش آموزان وجه نقد گرفته می شود.
وی اظهار کرد: برخی خانواده ها از مدارس هیات امنایی گلایه می کنند چرا که در نزدیکی آن مدرسه سکونت دارند اما به علت دریافت شهریه نمی توانند فرزندان خود را ثبت نام کنند.
نماینده مردم اسفراین نیز در این جلسه بر ساماندهی درست نیرو تاکید کرد و گفت: باید به سمت کیفی سازی برنامه ها پیش برویم.
هادی قوامی با بیان اینکه ساماندهی نیرو باید درست شکل بگیرد افزود: خط مشی برنامه ها باید درست نهادینه شود تا مشکلاتی در آموزش دانشگاه ها و در نهایت بازار کار ایجاد نشود.
وی با بیان اینکه نیاز واقعی بازار کار فنی و حرفه ای است افزود: اما هم اکنون بیشتر دانش آموزان در رشته های نظری از جمله علوم تجربی تحصیل می کنند که این امر در آینده مشکلاتی ایجاد خواهد کرد چرا که دانش آموخته های بیکار خواهیم داشت
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار