مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان از آمادگی این مجموعه برای تولید در اوج مصرف برق در تابستان خبر داد. 
کد خبر: ۱۱۶۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۶ 14 May 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حامد اسماعیلی امروز (۲۵ اردیبهشت ماه) در بازدید جمعی از اصحاب رسانه از نیروگاه سیکل ترکیبی اظهار کرد: به‌روزرسانی تجهیزات در این نیروگاه انجام شده است و تعمیرات اساسی در آن برای تولید برق در روزهای اوج مصرف تابستان در مراحل پایانی قرار دارد.

وی ادامه داد: واحد چهار گازی سیکل ترکیبی شیروان امروز یا فردا که تعمیرات اساسی آن به پایان برسد، دوباره در مدار بهره‌برداری و تولید برق قرار می‌گیرد. واحد ششم گازی نیز پس از پایان تعمیرات اساسی به مدار برمی‌گردد تا تعمیرات اساسی واحدهای نیروگاه به پایان برسد و مشکلی در تولید برق نداشته باشیم.

اسماعیلی گفت: برای نخستین بار از یک شرکت بومی در شهرستان برای تعمیرات اساسی واحدهای مختلف نیروگاه استفاده کردیم و بر استفاده از توان متخصصان داخلی و بومی تاکید داریم.

وی با اشاره به توان تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی، اظهار کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به‌عنوان بزرگترین نیروگاه شرق و شمال شرق کشور شش واحد گازی و سه واحد بخار دارد که هر کدام به‌طور متوسط توان تولید حدود ۱۶۰ مگاوات برق را دارند.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان گفت: توان تولید اسمی برق نیروگاه ۱۴۳۴ مگاوات است که اکنون حدود ۳۰۰ مگاوات از این ظرفیت در حال تعمیرات اساسی است و حدود ۱۱۰۰ مگاوات تولید در این مجموعه انجام می‌شود. 

به گفته او، نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با مصرف ۴۵ هزار مترمکعب در ساعت گاز و ۴۴ هزار مترمکعب گازوئیل در واحدهای گازی و مصرف روزانه ۸ تا ۱۵ لیتر بر ثانیه آب، دو درصد برق کشور را تامین می‌کند.

اسماعیلی تأکید کرد: سیکل ترکیبی شیروان مجوز مصرف آب تا ۶۰ لیتر بر ثانیه را دارد، اما به‌دلیل ارتقای تجهیزات و بسته بودن سیکل مصرف آب، جزو سه نیروگاه برتر کشور در مصرف پایین آب است.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار