رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از جان باختن ۲۸ نفر در سوانح رانندگی برون شهری استان طی امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۰ 15 May 2024

به گزارش تایناک خراسان شمالی، سرهنگ رحمان اسپیدکار اظهار کرد: ار ابتدای امسال تاکنون ۲۸ نفر در جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی استان به دلیل بروز تصادفات، جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: نیمی از این فوتی‌ها در تصادفات محور‌های اصلی و نیمی دیگر در تصادفات محور‌های روستایی استان به ثبت رسیده و نشان دهنده ضرورت توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی در تمام جاده‌ها و زمان‌ها است.

سرهنگ اسپیدکار به عمده تخلفات جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: در جاده‌های استان، بیشترین تخلفی که صورت می‌گیرد، سرعت و سبقت غیر مجاز است و در راه‌های روستایی این تخلفات به سبقت و سرعت غیر مجاز تبدیل می‌شود.

وی بر ضرورت رفع نواقص مختلف به ویژه نقص سیستم روشنایی در موتور سیکلت‌ها و ادوات کشاورزی تاکید و اظهار کرد: متاسفانه مشاهده می‌شود که ادوات کشاورزی بدون داشتن چراغ خطر در پشت خود در جاده‌های اصلی و فرعی تردد می‌کنند و هیچگونه برچسب انعکاس دهنده نور ندارند.

وی بیان کرد: مشاهده می‌شود در زمان ساخت تریلی عقب متصل به ادوات کشاورزی، چراغ تعبیه نشده و این موضوع بسیار خطر آفرین است که باید یا سیستم روشنایی در آن تامین یا برچسب انعکاس دهنده نور به آن متصل شود.

رئیس پلیس راه ادامه داد: تردد موتورسیکلت‌های بدون چراغ در جاده‌های اصلی و فرعی نیز بسیار خطر آفرین است و سبب بروز سوانح می‌شود و باید به رفع نقص آن‌ها توجه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نزولات آسمانی در استان طی چند روز گذشته اشاره کرد و افزود: درحال حاضر تردد در جاده‌های استان روان و بدون مشکل انجام می‌شود، اما رانندگان حتما رعایت مقررات را سرلوحه رانندگی خود قرار دهند تا شاهد وقوع حوادث تلخ نباشیم.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار