بخشدار بخش مرکزی شهرستان فاروج با بیان اینکه انتخاب آبیاری سفالی و کاشت درختان گلدانی برای کمک به حفظ منابع آبی ضروری است، گفت: هم اکنون این نوع روش آبیاری به صورت آزمایشی در 10 روستای این بخش آغاز شده است.
کد خبر: ۶۰۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵ 04 May 2018

رضا قاسم زاده جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: 750 اصله نهال که به صورت گلدانی پرورش یافته بودند در بین 10 دهیاری روستاهای این بخش خراسان شمالی توزیع شد.
وی از جمله مزایای استفاده از درختان گلدانی را، کاهش امکان خشک شدن این درختان، کاشت آن در فصول مختلف و... عنوان کرد و بیان داشت: در این روش کاملا ساده که مبتکر آن ایرانیان باستان بودند در صرفه جویی آب بسیار موثر و با شرایط گرم و خشک این سرزمین کاملا منطبق است.
قاسم زاده افزود: در انتخاب نوع درختان هم به اقلیم بخش توجه شده و بیشتر درختان اقاقیا، توت تزئینی ، نارون و زبان گنجشک استفاده شده است.
وی رقم هزینه شده برای تامین نهال و کوزه های سفالی برای آبیاری را، 200 میلیون ریال عنوان کرد و در ادامه گفت: از مجموع 61 روستای این بخش با جمعیت 22هزارو 513 نفریش، 39 روستا از خدمات آبفار برخوردارند.
قاسم زاده یادآورشد: به 4 روستا ی این بخش با تانکر آبرسانی می شود اما احتمال دارد در ماه های آتی 2 روستای دیگر هم اضافه شود.
بخشدار مرکزی گستره زمین های زراعی بخش را، 42 هزارو 480 هکتار و باغ ها را، 4 هزارو 956 هکتار دانست و گفت: منابع آبی این اراضی 147 چاه، 51 رشته قنات، 30 دهنه چشمه، 11 رودخانه است.
وی یادآورشد: از ابتدای امسال تاکنون17 میلیارد ریال از اعتبارات دهیاری برای کمک به توسعه در حوزه های مختلف در بخش مرکزی هزینه شده است.
شهرستان 52 هزار نفری فاروج در 90 کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار