مسئول اداره امور بهره برداری معادن سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان شمالی گفت:تاکنون در استان 177 پروانه بهره برداری معدن صادر شده است.
کد خبر: ۵۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 07 July 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،مهدی مهدی زاده افزود:177 پروانه بهره برداری معدن برای استخراج موادی از جمله سنگ لاشه،سنگ آهک،سنگ گچ،سنگ نما،پودر بوکسیت و باریت صادر شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از این تعداد پروانه صادره شده،110 واحد معدنی فعال هستند،افزود:تاکنون 60 پروانه بهره برداری برای معادن شن و ماسه و خاک رس نیز صادر شده که از این تعداد پروانه بهره برداری صادر شده تنها 30 واحد فعال هستند.

مهدی زاده با اشاره به اینکه اغلب پتانسیل مواد معدنی استان در زمینه مصالح ساختمانی است، گفت:رکود صنعت ساختمان،تناژ استخراج مواد معدنی استان را کاهش داده است.

وی افزود:واحدهای صنعتی استان شامل سیمان بجنورد،آلومینیای جاجرم، واحدهای شن شویی، مواد اولیه خود را از این مواد معدنی استخراجی داخل استان تامین میکنند .

مسئول اداره امور بهره برداری معادن سازمان صنعت،معدن و تجارت استان اظهار داشت:برای امور ساختمان سازی در استان نیز از سنگ لاشه استخراجی معادن استان مصرف می شود و این در حالی است که حدود هشت هزار تن ماده معدنی باریت استخراج شده در استان به دلیل فقدان صنایع تبدیلی به صورت خام از استان صادر می شوند.

وی تصریح کرد:سنگ های مرمر و مرمریت استخراج شده از معادن استان نیز به دلیل فقدان تکنولوژی های به روز فرآوری در کشور به صورت خام از ایران صادر می شوند.

وی در ادامه با اشاره به رکود صنعت ساختمان،که حجم عمده ای از تولیدات معدنی استان را به مخاطره انداخته است،تصریح کرد:در استان مواد معدنی از جمله سنگ آهک،سنگ نما،مرمر،خاک رس،مواد اولیه سیمان،سنگ لاشه و پودر بوکسیت استخراج می شوند که آنها عمده مواد صنعت ساختمان هستند و در حال حاضر نیز به دلیل رکود در صنعت ساختمان،تناژ استخراج این مواد معدنی نیز کاهش یافته است.

مسئول اداره امور بهره برداری معادن سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان شمالی افزود:در حال حاضر،مجموع استخراج مواد معدنی استان به پنج میلیون تن در سال رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار