مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از میزبانی این استان برای جشنواره بین‌المللی موسیقی مقامی خبر داد و گفت: این استان، مهرماه میزبان جشنواره بین‌المللی موسیقی مقامی میانه آسیا خواهد بود.
کد خبر: ۵۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰ 23 June 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،محمد سویدانلویی در جلسه کارگروه میراث فرهنگی با اشاره به این‌که یکی از راه‌های توسعه گردشگری از طریق ایجاد مقاصد جدید گردشگری است، اظهار کرد:برگزاری جشنواره‌ها یکی از عوامل مهمی است که به تثبیت موقعیت گردشگری فرهنگی کمک می‌کند.

علی نیا، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز بر اهمیت برگزاری نمایشگاه کشورهای عضو اکو، تاکید و بیان کرد: با توجه به گستردگی این نمایشگاه باید کارگروه‌های مختلف و متعددی برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد فرهنگی و هنری تشکیل شود و هماهنگی‌های لازم با وزارت امور خارجه بر مبنای این کمیته انجام شود. علاوه بر این باید پرداختن به شکل ویژه به این موضوع و آماده سازی زیرساخت‌های لازم در دستورکار قرار بگیرد.

در این جلسه مصوب شد جشنواره بین‌المللی موسیقی مقامی میانه آسیا با حضور کشورهای هندوستان، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان، آذربایجان، ازبکستان و ایران و با حضور نمایندگان استان‌هایی مانند کردستان، لرستان، بوشهر، گیلان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی و جنوبی از هشتم تا دهم مهر به میزبانی خراسان شمالی برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار