رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بابیان اینکه درسال 95میزان 6درصد درآمدهای کشور از گردشگری خارجی حاصل شده است گفت: پیش بینی می شود این میزان در سال 96 به 10درصد برسد .
کد خبر: ۳۷۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳ 11 February 2017
دکتر زهرا احمدی پور در حاشیه سفر به خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگاران در خراسان شمالی اظهار کرد: دولت در طی3سال گذشته تلاش جدی برای برگرداندن ایران به مقصد گردشگری مردم جهان و احیای جایگاه گردشگری کشور برای گردشگران خارجی انجام داده است .
وی با بیان اینکه ایران به طور طبیعی جذابیت های زیادی برای گردشگران خارجی دارد تصریح کرد: تاکنون فعالیت های زیادی درقالب تبلیغات بازار گردشگری برای جذب گردشگران خارجی به کشورانجام شده و تلاش هایی بین المملی خوبی نیز برای برگرداندن اقلام تاریخی خارج شده از کشور به موزه های کشور انجام شده که در جذب گردشگران خارجی است موثر است .
احمدی پور گفت: دولت همه تلاش خود را برای تحقق چشم انداز گردشگری 20میلیون نفری جذب گردشگردر افق 1404با ایجاد فرصت های لازم برای کمک به بخش خصوصی ، ترغیب سرمایه گذارن و حمایت های دولتی انجام می دهد .
وی با بیان اینکه دولت تدییر و امید برای تقویت زیرساخت گردشگری استان خراسان شمالی شکل گیری 2هتل چهار ستاره را حمایت می کند افزود: اولین هتل چهار استان خراسان شمالی 21 بهمن به مناسبت دهه افتتاح شد و دومین هتل 4ستاره این استان در نیز سال 97 به بهره برداری می رسد که کمک خوبی به زیر ساخت های گردشگری خراسان شمالی است .
رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای تقویت و حمایت از صنایع دستی کشور گفت: فراهم آوردن فرصت برای شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی برای عرضه محصولات صنایع دستی و امور بازاریابی آن ، کسب نورآوری ها ، تقویت خلاقیت هنرمندان، ایجاد بازارچه های محلی و استانی و ایجاد کارگاه زنجیرهای در این عرصه بوده است.
احمدی پور گفت: برای رونق صنایع دستی باید صنایع دستی را از کالای لوکس بودن خارج شده و وارد چرخه زندگی مردم شود تا تولید آن نیز افزایش یابد و موجب رونق اقتصادی در این صنعت شود.
وی از رسانه ها خواست که در ترویج استفاده از صنایع دستی د ر زندگی مردم کمک کنند .
وی بیان اینکه راه اندازی 2بازارچه بین المللی درخارج کشور با رایزنی های انجام شده در یک و نیم سال گذشته به ثمر نشسته است گفت: سومین بازارچه بین المللی درآستانه راه اندازی است و همچنین راه اندازی بازارچه ها داخلی و ایجاد خانه صنایع دستی استان ها از دیگر اقدامات دراین حوزه است.
احمدی پور افزود: این سازمان اعتبار مشخصی برای کمک به ایجاد بازارچه در بخش های مختلف کشور می کند .

***طرح سرباز صنعت اجرا می شود
رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از انعقاد تفاهم نامه ای با دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری برای اجرای طرح سرباز صنعت خبرداد و افزود: در این طرح بین آموزش های جدید دانشگاهی و هنرهای سنتی پیوندی برقرارمی شود .
احمدی پور گفت : در این طرح مشترک فارغ التحصیلان رشته هنر برای طرح سربازی خود به کارگاه های صنایع دستی فرستاده می شوند که این تعامل بین هنر سنتی و آموزش مدرن به فعال تر شدن این چرخه کمک می کند و جوانان نیز با بازار کار اشنا شده و اقتصاد محلی فعال تر می شود .
وی افزود: عزم دولت بر این است که با استفاده از صنایع دستی توسعه پایدار برای روستاها ایجاد کند تا به مهاجرت معکوس روستاها بیانجامد و اجرای این طرح به این هدف کمک می کند .
احمدی پور گفت: در نگاه کلان بحث گردشگری در اولویت قرار دولت گرفته و این سه حوزه به عنوان سرمایه های کشور است و باید تولیدکننده منابع درآمدی جدید باشد که به ایجاد روحیه نشاط ،امید و توسعه در کشور کمک کند .
به گزارش ایرنا رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری و معاونان این سازمان در سفری 3 روزه به خراسان شمالی در افتتاح طرح های عمرانی و تولیدی و گردشگری خراسان شمالی شرکت کرد و در نشستی نیز با نخبگان و فعالان خراسان شمالی شرکت کرد .
استان 941هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور هزار و 200 اثر تاریخی شناسایی شده که 567 اثر تاریخی آن درفهرست آثار ملی ثبت شده است دارد که از این میزان 469 اثر تاریخی، ابنیه و محوطه تپه ،42 اثر طبیعی و 56 اثر ناملموس می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار