سید احمد سارونه :
سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بجنورد گفت: در حال حاضر یک هزار هکتار کمربند سبز در استان وجود دارد که از این مقدار ۶۵۰ هکتار درختکاری شده و مابقی در دست اقدام است.
کد خبر: ۳۴۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۹ 14 December 2016
سید احمد سارونه در گفتگو با خبرنگار تابناک خراسان شمالی اظهار کرد: توسعه پارک جاویدو توسعه پارک باباامان هر کدام به مساحت ۲۰ هکتار از اراضی پارک ایلخانی جزئی از این اقدامات است.
وی بیان کرد: همچنین نهال‌کاری ۱۵ هکتار از اراضی شهربازی جدید در صورت تأمین آب تا پایان امسال انجام خواهد شد.
سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بجنورد افزود: امسال برای نخستین بار گونه‌های بومی در سه هکتار از اراضی ضلع غربی باباموسی به‌عنوان پایلوت کاشته می شود که در صورت به نتیجه رسیدن در تمام پارک‌های جنگلی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به رشد روزافزون شهرنشینی در جوامع امروزی، گفت: رشد شهرنشینی که شهرها را دست‌خوش تغییرات وسیعی کرده است، نیاز به ایجاد فضای سبز به‌عنوان مهم‌ترین تعدیل‌کننده‌ای زیست‌محیطی شهری دارد.
سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بجنورد بیان کرد: ایجاد پارک‌های جنگلی شهری جزء این فضاهای سبز به شمار می‌آید و همچنین با توسعه کمربند سبز جبران کمبود سرانه فضای سبز، فضای تفریحی، فرهنگی و نمایشگاهی از پیشروی ساخت‌وساز شهری جلوگیری می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار