مدیرکل پست خراسان شمالی بااشاره به اینکه میانگین سرانه مرسولات پستی در کشور 14 است گفت: میانگین سرانه مرسولات در خراسان شمالی پنج است.
کد خبر: ۳۱۰۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 10 October 2016
ابراهیم هزارجریبی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته پست با بیان این که مناسبات فرهنگی و اجتماعی مردم نقش مهمی در افزایش سرانه مرسولات پستی دارد، اظهار کرد: سرانه مرسوله پستی یعنی این که یک شهروند در طی یکسال چند مرسوله ارسال می کند ،بنابراین پائین بودن این سرانه در استان نشان از این دارد که از تمامی ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی مردم استان به خوبی استفاده نشده است.
وی از پست به عنوان قدیمی‎ترین شبکه ارتباطات در جهان یاد کرد و افزود : باوجود توسعه شبکه های ارتباطی و با گسترش روز افزون این شبکه، پست نه تنها تضعیف نشده است بلکه تقویت شده است و با تقویت پست می توانیم خدمات را بهتر و سریعتر ارائه دهیم.
وی عنوان کرد: بالاترین سرانه مرسولات پستی در دنیا مربوط به آمریکا با هزار مرسوله برای هر شهروند در سال، کشور سوئیس با 700 مرسوله و کشورهای اروپایی و صنعتی در حدود 400 مرسوله است.
*** طرح ملی 'جی نف' ویژه یکسان سازی نشانی در خراسان شمالی اجرایی می شود
مدیرکل پست خراسان شمالی در ادامه این جلسه گفت: با دستور رئیس جمهور طرح 'جی نف ' به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران واگذار شد که با کمک 13 سازمان و شرکت این طرح را اجرائی کند.
ابراهیم هزارجریبی افزود: این طرح در سه بخش کدپستی، کدیونیک یا امکان اختصاصی طول و عرض جغرافیائی مکان ها و سامانه یکپارچه سرویس تقسیم می شود.
وی درباره این طرح گفت: این طرح در سه لایه نشانی ،استاندارسازی آدرس دهی، نقشه و سرویس دهی عملیاتی می شود که در اجرای آن خیابان ها، محلات و کوچه ها در شهرها و روستاها همنام سازی می شوند و همچنین طرح پلاک گذاری هم در شهرها و روستاها توسط شهرداری ها و دهیاری ها اجرا می شود.
وی یادآور شد: با اجرای این طرح مکان ها با یک کد شناخته می شوند و مردم از سردرگمی درباره آدرس دهی خارج می شوند و آدرس دهی استانداردی خواهیم داشت و به زودی سرویس های دیگری هم اضافه می شود، بر این اساس تمامی دستگاها مکلف هستند تا مرسولات خود را متناسب با آدرس پستی که به واسطه پست و با کد 10 رقمی پستی ارائه می شود ارسال کنند.
هزارجریبی درباره اساسنامه پست هم گفت: بیش از 10 سال پست بلاتکلیف بود و با بررسی پست در 192 کشور مشخص شد 185 کشور پست دولتی است و این طرح در مجلس قبل مطرح و به تصویب رسید و اساسنامه این سازمان در مجلس تصویب و به تائید شورای نگهبان رسید و پست دولتی با تعاریف وظایف جدید دولتی باقی ماند.
وی تصریح کرد: دراین اساسنامه خدمات پایه پستی، خدمات در مناطق محروم و کمتر برخوردار وسه بعدی شدن کارهای پستی تعریف شده است همچنین در ماموریت جدید تجارت الکترونیکی، خدمات و تقویت پست بانک ها در مناطق روستایی مدنظر قرار گرفت.

*** در نیمه نخست امسال 2 میلیون 465 هزار مرسوله در خراسان شمالی جابجا شده است
مدیرکل پست خراسان شمالی در ادامه با بیان این که ماهانه بیش از 400 هزار مرسوله در استان جابجا می شود خاطرنشان کرد: براین اساس در شش ماه نخست امسال 2 میلیون و 465 هزار و 532 هزار مرسوله پستی در استان جابه جا شده است.
ابراهیم هزار جریبی گفت: این در حالی است که در شش ماه نخست سال گذشته 3 میلیون 494 هزار و 532 مرسوله پستی جابجا شده بود.
وی تعداد واحدهای پستی در استان 373 مورد بیان کرد و افزود: پست استان روزانه 6 هزار کیلومتر را توسط 15 خط مبادله کالاها و مرسولات پستی تردد می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار