رونق قلیان های لیوانی در شهر؛
تابناک اصفهان، در حالی که چندی است چایخانه ها و عرصه مستقیم قلیان در اصفهان تعطیل شده است؛ نهاد های نظارتی از شروع فعالیت فست دودها و قلیان های لیوانی در شهر خبر می دهد.
کد خبر: ۳۰۹۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶ 09 October 2016
به گزارش تابناک اصفهان، در حالی که چندی است چایخانه ها و عرصه مستقیم قلیان در اصفهان تعطیل شده است؛ نهاد های نظارتی از شروع فعالیت فست دودها و قلیان های لیوانی در شهر خبر می دهد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گـــفت: پیــش از تــــعــطیـــلی چایــخانه‌های عرضه‌کننده قلیان، متصدی واحد صنفی و اداره بازرسی اصناف و اداره اماکن، چایخانه‌ها را کنترل می‌کرد، اما در حال حاضر موارد جدید را نمی توان به راحتی کنترل کرد.


Image result for ‫فست دود‬‎

جواد محمدی فشارکی در گفت و گو با ایسنا پیرامون عرضه قلیان با روش «فست دود» و با استفاده از پیک موتوری در اصفهان اظهار کرد: در این روش، شخص با عرضه کننده قلیان تماس می‌گیرد و قلیان با استفاده از پیک موتوری به درب منزل سفارش‌دهنده، ارسال می‌شود و نام این روش را «فست دود» گذاشته‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این موارد واکنش به تعطیلی چایخانه‌هاست یا خیر، گفت: قاعدتا فردی که واحد صنفی‌اش پلمب یا تعطیل شده است، فعالیتش را رها نمی‌کند، چراکه آن فرد نه تحصیلات دارد و نه تخصص دیگری و تخصص او تنها همین کار است و مجبور می‌شود از هر طریقی فعالیت خود را ادامه دهد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر عرضه قلیان در باغ‌های حاشیه شهر و به صورت زیرزمینی و به صورت «فست دود» در اصفهان زیاد مشاهده می‌شود.

محمدی با بیان اینکه هیچ مرکز عرضه قلیان به صورت مجاز و رسمی در اصفهان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر قلیان‌های جدیدی که به اندازه یک لیوان آب هستند، عرضه می‌شود. در حال بررسی این مورد و موارد مشابه آن هستیم و امیدواریم با کمک نیروی انتظامی و مسوولان استانی بتوانیم آن را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه عرضه قلیان به صورت غیرمجاز و زیرزمینی آسیب بیشتری خواهد داشت، اظهار کرد: پیش از این اتفاقات و تعطیلی چایخانه‌های عرضه کننده قلیان، متصدی واحد صنفی و اداره بازرسی اصناف و اداره اماکن، چایخانه‌ها را کنترل می کرد، اما در حال حاضر این موارد را نمی‌توان به راحتی کنترل کرد، به همین دلیل از اتفاقات پیش آمده بسیار ناراحت هستیم و با مراکز زیرزمینی و غیرمجار برخورد خواهیم کرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
هر وقت کاری بدون کارشناسی و جایگزین انجام بشه نتبجه بهتر از این نمیشه حالا کجاشو دیدید مراکز قلیان در خانه ها هم راه افتاده آره دگه ابروش درست کردند چشمشم کور کردند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار