گزارش روز؛
در خبرها آمده عرضه قلیان از روز شنبه در کلیه چایخانه های اصفهان ممنوع است؛ به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از نظر قانونی استعمال و عرضه قلیان در اماکن عمومی -که چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها هم جزو آن محسوب می‌شوند-، ممنوع است.
کد خبر: ۲۷۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۸ 06 August 2016
در خبرها آمده عرضه قلیان از روز شنبه در کلیه چایخانه های اصفهان ممنوع است؛ به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از نظر قانونی استعمال و عرضه قلیان در اماکن عمومی -که چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها هم جزو آن محسوب می‌شوند-، ممنوع است.

به گزارش تابناک اصفهان، چند روزی است بنا بر گزارش رسانه ها؛ طرح مقابله با عرضه قلیان در مجامع عمومی استان اصفهان وارد فاز جدیدی شده و در این راستا چند چایخانه توسط مراجع قضایی و انتظامی پلمب شده که همین موضوع باعث نگرانی چایخانه داران اصفهانی گردیده است. در همین راستا، جمعی از اعضای اتحادیه چایخانه داران روز چهارشنبه پس از تجمع برابر اداره بهداشت خانه کارگر، رو به روی ساختمان استانداری نسبت به قانون منع استفاده از قلیان در چایخانه ها و پلمپ برخی از چایخانه ها اعتراض کردند.

 بنابر گفته جمعی از افراد شرکت کننده در این تجمع اعضای این اتحادیه خواستار بازنگری در این قانون هستند.

چندی پیش قرار بود با چایخانه ها و قهوه خانه های فاقد مجوز در اصفهان برخورد شود؛ معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان اصفهان در این باره گفته است: با هماهنگی مسئول اماکن و اداره بهداشت هرگونه چایخانه و قهوه‌خانه فاقد مجوز را پلمپ کردیم تا بتوانیم با محدودسازی اماکن چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها را از وجود قلیان پاک کنیم.

البته تعدادی از چایخانه داران می گویند این طرح مقدمه جمع آوری چایخانه ها و قهوه خانه های عرضه کننده قلیان در اصفهان است؛ موضوعی که گفته می شود خواسته اصلی مسئولان بهداشت و سلامت کشور است.

در این میان سوال مهم اساسی این است که آیا جمع آوری قلیان از چایخانه ها و قهوه خانه ها دوای درد و راه چاره مقابله با استعمال قلیان در شهر است یا نه؟ موضوعی که در چند روز اخیر مورد بحث بسیاری از کارشناسان قرار گرفته و حواشی مختلفی را به وجود آورده است.

عده بسیاری معتقد اند برخورد سلبی نوعی پاک کردن صورت مسئله است و نتیجه خاصی با این اتفاق صورت نمی گیرد! آن ها تاکید دارند این کار حتی سبب ایجاد مشکلات جدیدی می شود و استعمال قلیان در شهر را بیشتر می کند؛ از سوی دیگر مقامات قضایی و انتظامی نیز معتقداند راه دیگری برای کنترل این موضوع ندارند و عرضه بسیار قلیان در شهر چاره ای برای آن ها باقی نگذاشته است.

آنچه در این میان قابل توجه است، تاثیر این صحبت ها برای کاهش قل قل قلیان ها است! موضوعی که باید دید چقدر با اتفاقات جدید و فاز تازه مقابله با عرضه قلیان در شهر به نتیجه می رسد؟!
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
اگر شما اصفهانی هستید ادامه کارتان در تابناک خوزستانی بختیاری ضد اصفهان و قومیت گرا خیانت به اصفهان است
و باید اینجا تعطیل شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار