طرحی که چند ماه بعد از اجرا دود می شود؛
تابناک: اصفهان پیشرو طرح جمع آوری قلیان از سطح چایخانه ها شده و با پیشرفت این طرح به رغم اعتراض چایخانه داران، اکنون تقریبا تمامی چایخانه های اصفهان به حالت پلمب درآمده اند.
کد خبر: ۳۰۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 03 October 2016
تابناک اصفهان: همیشه دم از عدم هماهنگی بین دستگاهی در اصفهان زده می شود و این موضوع ، عامل بسیاری از شکست طرح ها نام برده می شد که از آن جمله می توانیم به شکست سالها طرح مبارزه با عرضه قلیان در چایخانه ها در اصفهان اشاره کرد که یکی از عوامل اصلی این شکست عدم یکدستی و هماهنگی بین دستگاهی است.
 
اما امروز با هماهنگ شدن اداره اماکن با مرکز بهداشت استان اصفهان در تمدید نکردن پروانه کسب چایخانه داران شاهد پلمب 99 درصد چایخانه داران در اصفهان بودیم که این موضوع را رئیس اتحادیه چایخانه داران اصفهان عنوان کرد.
 
چایخانه داری که یک شغل با سرمایه گذاری کم اما بسیار پر درآمد است در این سالها بسیاری از افراد را به سمت خود کشانده بود، افرادی که نسبت به مضرات آن برای جامعه و مردم بی تفاوت شده بودند.
 
برخلاف باور کارشناسان و نیز برخی مردم، چایخانه داران این موضوع را که چایخانه ها به فضایی برای دود و دم و نه محلی سالم برای تمام اقشار و گروه هایی که بتوانند برای تفریح و دور همی گرد هم آیند تبدیل شده، باور قلبی ندارند و با تمام توان در حال مبارزه با این نگرش و مقابله با طرح های در راستای ساماندهی چایخانه ها هستند.
 
حال در این وضعیت از یک طرف مجری قانون و دستگاه های انتظامی به شدت مصر به اجرای این طرح است، چایخانه داران اصفهانی با اعتراض های مکرر در مقابل استانداری اصفهان خواستار بازنگری در این تصمیم از سوی مسئولان هستند اما دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در نشست فرمانداری اصفهان که دو روز پیش به همین منظور برگزار شد، از اجرای قاطع این طرح و عدم صدور مجوز عرضه قلیان در چایخانه ها خبر داد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار