فرزند یکی از شهدای فاجعه منا در خراسان شمالی گفت: زنده نگه داشتن و تبیین زوایای مختلف این فاجعه و همچنین بی کفایتی آل سعود در این موضوع برای نسل های آینده ضروری است.
کد خبر: ۲۹۰۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 04 September 2016
علی اکبر قلی زاده پسر شهید حسین قلی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این فاجعه در سایه بی تدبیری و بی کفایتی آل سعود در برگزاری یک فریضه واجب آنهم در امن ترین نقطه جهان رقم خورد.
وی با بیان اینکه عربستان با این بی تدبیری و بی لیاقتی منفور مسلمانان جهان شده و هم اکنون هم برای ایجاد تفرقه، هزینه های مالی زیادی می کند، افزود: فاجعه غم انگیز و جانگداز حجاج در عربستان نشان داد که رژیم جاهل آل سعود مدیریت اداره اجرای مناسک حج را ندارد.
وی گفت: بی کفایتی محض آل سعود سبب شد تا مسلمانان زیادی از حجاج بیت الله الحرام کشته شوند وبی تفاوتی این رژیم نسبت به این فاجعه درد مسلمانان را دوچندان کرده است.
وی اظهار کرد: در روزهایی که اعلام شد این فاجعه برای حجاج اتفاق افتاده است خیلی ناراحت و غمگین شده بودیم اما وقتی عملکرد، مدیریت و بی کفایتی آنان در ساماندهی و کمک رسانی به حادثه دیده ها را مشاهده کردیم بیشتر رنج کشیدم و این رنج، ناراحتی را هیچ گاه فراموش نخواهیم کرد.
وی افزود: با وجود اینکه شواهد نشان می داد که می توانستند به حادثه دیده ها کمک و امداد رسانی کنند تا تعداد شهدا و مجروحان کمتر شود اما در این زمینه بسیار کوتاهی کردند که این کوتاهی عمدی آنان ما را رنج می دهد.
وی همچنین اظهار کرد: فاجعه منا یک توطئه استکباری بود که در آن حجاج بیت الله الحرام در سایه بی تدبیری آل سعود به فیض شهادت نائل آمدند.
این فرزند شهید فاجعه منا اظهار کرد: سوء مدیریت و بی کفایتی در اداره امور حج کاملا محرز است که باید این مهم مورد توجه مسلمانان جهان و حتی سازمان های بین المللی قرار گیرد و مدیریت این مهم از آنان گرفته شود.
وی افزود: حادثه منا بسیار دلخراش و جانکاه بود و از نظر تاریخی هم یکی از بزرگترین حوادثی بود که برای حجاج و بخصوص حجاج ایرانی در کشور عربستان رقم خورده است.
قلی زاده اظهار کرد: آل سعود باید بداند که ظلمی که در حق حجاج بیت الله الحرام در روز عید قربان روا داشت، دامنش را خواهد گرفت.
وی افزود: آل سعود خود را خادم حرمین شریفین می داند ولی متاسفانه همواره با اقدامات مختلف به حجاج خیانت می کند.
پارسال 620 زائر از استان خراسان شمالی با شش کاروان برای انجام فریضه حج تمتع به سرزمین وحی اعزام شده بودند که 15 تن از آنان در فاجعه منا جان باختند.
همزمان با عید قربان پارسال و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات در اثر سوء مدیریت و بی کفایتی مسئولان سعودی فاجعه ای دلخراش رخ داد که منجر به جان باختن حدود هفت هزار نفر از حجاج شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار