حجت‌الاسلام علي اكبر ناطق نوری مطرح كرد؛
تابناك اصفهان:‌ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه گروهی که قبل از همه با رژیم ظلم به مبارزه می‌پردازد روحانیت است گفت: با وجود همه مخالفت‌ها و مبارزه‌ها روحانیت شیعه بر جای خود باقی مانده و بر قلب‌ها و دل‌ها حکومت می‌کند.
کد خبر: ۲۴۵۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 13 June 2016
به گزارش تابناك اصفهان به نقل از خبرگزاري ها، حجت‌الاسلام علي اكبر ناطق نوری،شامگاه یکشنبه در مراسم دهمین سالگرد رحلت آیت‌الله سید مهدی یثربی امام‌ جمعه فقید کاشان گفت:در طول تاریخ با همه دشمنی‌هایی که با روحانیت و علمای شیعه صورت می‌گرفت، یک گروه در تاریخ، دشمن روحانیت نبودند.

وي ادامه داد: جناح‌های مختلف به مخالفت با علما و روحانیت در تاریخ برخاستند، مرتجعین، متحجرین و روشنفکران غرب‌زده که تحت تأثیر تبلیغات در دوران تفتیش عقاید در اروپا بودند، با عالمان دینی مخالف می‌کردند.

او بيان كرد: در اروپا دوران حاکمیت کلیسا و کشیش‌ها حرکت ضد علم، ضد درک و دانش به دست عالمان مسیحی و رهبران کلیساها آغاز شده بود و نیز محکمه و دادگاه تفتیش عقاید راه می‌انداختند.

رئیس بازرسی دفتر مقام معظم رهبری در ادامه افزود: در تاریخ نزدیک به 5 هزار دانشمند را کشتند که مشهورترین آن‌ها گالیله بود که او را نیز به جرم داشتن نظریه علمی و دانش، کشتند.

وی تصریح کرد: این تفکرها نیز متأسفانه به سمت شرق پیشرفت کرد و جمعی از روشنفکران ما که وابسته به غرب بودند، همین رویه را پیش گرفتند و بدون تحقیق و بررسی در رابطه با دین و نظر دین راجع به علم، علیه علما و مذهب شوریدند.

حجت‌الاسلام ناطق نوری گفت: از شرق تا غرب و از مرتجعین و متحجرین تا خوانین ستمگر و سلاطین و شاهان همه علیه روحانیت شیعه در طول تاریخ حرکت و تلاش کردند که ریشه روحانیت را بزنند.

وی افزود: در تاریخ معاصر رضاخان آخرین فردی بود که قصد داشت ریشه روحانیت را از بین ببرد، اما با همه مخالفت‌ها و مبارزه‌ها روحانیت شیعه بر جای خود باقی ماند و بر قلب‌ها و دل‌ها حکومت کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در یک جامعه دینی و مذهبی مانند ایران، ظلم و ستم سلاطین، شاهان و حاکمان را مردم نظاره می‌کردند، گفت: گروهی که قبل از همه با رژیم ظلم به مبارزه می‌پردازد، روحانیت است و این در حالی است که تنها فردی که توانست جلوی رضاخان بایستد، مرحوم مدرس روحانی زاهد و شجاع بود.

وی به شخصیت شهید مدرس اشاره کرد و افزود: مدرس یکی از شخصیت‌هایی بود که در تاریخ روحانیت الگو به شمار می‌رفت و امام راحل به وجود او افتخار می‌کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار