تابناک: رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه قدرت بالای کشور دلیل نامگذاری شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب بوده است، گفت: پس اراده جمعی مردم و هم‌دلی و هم‌زبانی سبب این قدرت در کشور شده است.
کد خبر: ۲۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶ 09 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا صفایی ظهر امروز در سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی که با حضور حسن کامران، حمید رضا فولادگر نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، استاندار و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح استان برگزار شد اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که از دیرباز در دانشگاه‌های نظامی به آن پرداخته شده قدرت بوده و نخستین کسی که به این مقوله پرداخته یک فیلسوف فرانسوی و سپس میشل فوکو بوده است.

وی افزود: هنگامی که شاه هنوز سقوط نکرده بود میشل فوکو در دو سفر به ایران در حین تظاهرات و اوج انقلاب انجام داده و تعریفی از قدرت را بیان می‌کند که" قدرت برابر با اراده جمعی مردم است".

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا خاطرنشان کرد: این تعریف قدرت در حالی بیان شده که تا قبل از آن، هرکس سلاح اتمی داشته قدرتمند محسوب شده و میشل فوکو دو مقاله با نام‌های" ایران، روح جهان بی‌روح" و" ایرانیان چه فکری در سر دارند" را به چاپ می‌رساند.

وی با اشاره به استدلال این تحلیلگر فرانسوی از مقاله نخست خود افزود: رهبر ایران هیچ‌کدام از عوامل پیروزکننده از جمله حزب و سازمان، سلاح، پول و پشتوانه خارجی غربی و شرقی را به همراه نداشت اما موقعی که به ایران سفر کرده با موج تظاهرات اقشار مختلف مردم با مذهب‌های متفاوت و شعار یک صدای" استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" مواجه شدم.

‌صفایی با اشاره به اینکه قدرت بالای کشور دلیل نامگذاری شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب بوده است، تصریح کرد: آیا با سلاح اتمی به این قدرت رسیده‌ایم، اتحاد جماهیر شوروی با داشتن 10 هزار سلاح اتمی ازهم فروپاشید، آیا 400 سلاح اتمی اسرائیل مانع شکست آنان از حزب‌الله و حماس شد، پس اراده جمعی مردم و هم‌دلی و هم‌زبانی سبب این قدرت در کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دنیا، ناگزیر به پذیرش ایران به عنوان یک قدرت هسته‌ای شد، همین که 1+5 یک طرف میز و وزیر امورخارجه کشورمان یک طرف دیگر میز قرار گرفت نشان از قدرت ایران دارد، اتحاد غربی، عربی و عبری معتقد به سقوط بشار اسد بوده و هرسه قدرت پیش‌بینی سقوط دو ماهه سوریه را در نظر داشته که این موضوع پس از سه سال عملی نشده چون که ایران معتقد به این موضوع نبود.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به اینکه در عراق نیز، ایران معتقد به سقوط بغداد نبود، افزود: داعش پس از گرفتن 4 استان مهم عراق و نزدیک شدن به بغداد و کربلا نتوانست به اهداف خود و آمریکا و تجزیه عراق برسد و همه این‌ها نشان از قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان دارد.

وی پیرامون مسلمان شدن یک استاد خانم انگلیسی در دو سال گذشته تصریح کرد: پس از مسلمان شدن به قم سفر کرده و در برگشت از ایران در جواب خبرنگاران در مورد اینکه چرا مسلمان شده و نام معصومه را برای خود انتخاب کرده گفته بود، کتاب انجیل و دین مسیحیت هیچ قانونی برای زندگی، رابطه زن و مرد، معاملات و غیره نداشته این در حالی است که خداوند، دین و پیامبران خود را برای چگونه زیستن فرستاده است.

‌صفایی خاطرنشان کرد: این خانم پس از تحقیق در مورد ادیان مختلف به اسلام و قرآن رسیده که شگفت‌زده شده‌ است، پس از تحقیق در مورد مذاهب اسلام به دلیل اینکه اهل بیت (ع) را مفسران اصلی قرآن دانسته مذهب شیعه را انتخاب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه چرا این استاد دانشگاه نام معصومه را برای خود انتخاب کرده است، افزود: وی معتقد بود که غرب بیشترین ضربه به اسلام را از همین راه و برای محدود بودن زن می‌زند اما با سفر به قم و مراجعه 24 ساعته اقشار مختلف مردم و مراجع تقلید به حرم حضرت معصومه (ع) با توجه به دفن ایشان در حدود هزار و 200 سال قبل، به این نتیجه رسیدم که غرب در مورد زن در اسلام دروغ گفته و زن در اسلام جایگاه والایی دارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا تصریح کرد: دلیل نامگذاری این استاد دانشگاه و انتخاب نام معصومه این بوده که در غرب همه از وی دلیل این نامگذاری را بپرسند سپس دلیل آن را برای آنها بازگو کند.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زهرا (س) خاطرنشان کرد: ایران تنها کشوری بوده که برای این بانوی بزرگ دو دهه مراسم برگزار می‌کند و نخستین درس وی به ما، پیروی از ولایت است و دشمنان اسلام همیشه به دنبال حذف موضوع ولایت در کشورمان بوده‌اند.

‌صفایی با اشاره به سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی افزود: ایشان همیشه به دنبال اجرای سریع دستورات ولایت فقیه بوده و توجهی ویژه به ضعفا و مستضعفین داشتند و این شهیدان هیچ وقت برای مردم کشور نمی‌میرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :