امام جمعه بجنورد گفت: سخنان قاطع و صریح رهبر فرزانه انقلاب در باره آمریکا، معادلات استکبار جهانی را پس از برجام برای نفوذ در نظام جمهوری اسلامی کاملا برهم زد.
کد خبر: ۱۰۸۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 09 October 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد مرکز خراسان شمالی گفت: آمریکا فکر می کرد با برجام می تواند ما را بخرد اما با پیام رهبری که فرمورد فریب آمریکا را نخوریم همه معادلاتش بر هم خورده است.
امام جمعه بجنورد خواستار هوشیاری مردم و مسئولان در برابر نیرنگ و مکرهای دشمنان بویژه آمریکای جنایتکار شد.
وی در ادامه ضمن تبریک روز خانواده و بازنشستگان اظهار کرد: متاسفانه این روزها پدیده زشتی به نام طلاق عاطفی در جامعه زیاد و گریبانگیر خانواده ها شده است.
وی افزود: صحبت نکردن همسران با هم، خلوت گزینی، فرار از خانه و نبود رعایت حقوق یکدیگر از ویژگی های گرفتار شدن در طلاق عاطفی است.
امام جمعه مرکز خراسان شمالی گفت: کاری نکنیم فضای خانواده با افتادن در این راه سرد شود.
وی اظهار کرد: هم اکنون مسوولان قوه قضاییه از این مشکلات می نالند چرا که از مهم ترین دلایل در افزایش طلاق، احترام نگذاشتن زوجین به حقوق یکدیگر است.
وی اظهار کرد: زن و مرد مکمل یکدیگر هستند و هر کدام بعدی از خانواده را تشکیل می دهند و باید به یکدیگر احترام بگذارند.
وی افزود: با قرار گرفتن در روز خانواده باید از بهترین خانواده ها که همان حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) الگو گیری کنیم.
امام جمعه بجنورد با اشاره به 19 مهر سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به این استان نیز افزود: این سفر ویژگیهای خاصی داشت که در بقیه سفر های رهبری چنین نبود.
حجت الاسلام یعقوبی اولین ویژگی این سفر، انجام آن در زمان اوج تحریم های دشمنان بود ولی مردم خراسان با استقبال گسترده سنگ تمام گذاشتند.
وی افزود: ویژگی بعدی سفر رهبری به این استان بعد از فتنه 88 بود که هنوز غبار فتنه از جامعه برچیده نشده بود.
امام جمعه بجنورد گفت: رهبری در این سفر مباحثی از جمله افزایش جمعیت را مطرح کرد که در همین ر استا مردم خراسان شمالی به ندای رهبری لبیک گفته اند.
یعقوبی افزود: شیعیان باید به فکر زیاد کردن نسل باشند تا نسلی سالم و صالح برای امام زمان (عج) تربیت کنند.
وی گفت: در همین راستا شب 19 مهر در مساجد برای سلامتی رهبری نماز به جا می آوریم و ساعت هشت و نیم صبح همان روز مراسم باشکوهی در محل فرودگاه برگزار و از فرودگاه تا میدان بازرگانی پیاده روی می کنیم.
وی از مسوولان خواست تا طرح هایی که بودجه سفر رهبری دارند در صورت آماده بودن افتتاح شود.
امام جمعه بجنورد همچنین روز نابینایان و روز جهانی استاندارد را نیز تبریک گفت و اظهار کرد: معابر عمومی و پیاده رو ها باید برای این قشر مناسب سازی شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار