رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خبر داد؛
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از خلع ید و رفع تصرف ۳۷۳ هکتار از اراضی ملی داخل و خارج از حریم شهرها و روستاها طی دو سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸ 23 March 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده اظهار کرد: در نتیجه اقدامات گسترده دستگاه قضائی استان به ویژه تلاش‌های صورت گرفته از مسیر شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان، ۳۷۳ هکتار از اراضی ملی که در زمره ثروت‌ها و سرمایه‌های عمومی و در ردیف انفال به شمار می‌روند، طی دو سال گذشته خلع ید و رفع تصرف شد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: از این میزان اراضی مسترد شده به بیت المال، قریب به ۱۹ هکتار در اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی… و مقدار قریب به ۲۹۰ هکتار نیز در اجرای سایر احکام قضائی خلع ید و به بیت المال مسترد شده است.

 

وی افزود: در این میان نزدیک به ۶۵ هکتار از اراضی ملی اعاده شده به بیت المال داخل در حریم و محدوده شهرها و روستاها می‌باشد و باقیمانده آن نیز در محدوده شهری و روستایی واقع شده است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در پایان به متعرضین به حقوق عمومی جامعه از جمله انفال و نیز عوامل تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات در خراسان شمالی هشدار داد و به آنان توصیه کرد قبل از انجام اقدامات غیرقانونی و ارتکاب جرم به عواقب آن بیاندیشند تا از تبعات تضییع حقوق بیت المال مصون بمانند و گرنه بدون اغماض و مماشات با آنان برخورد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار