امام جمعه اهل سنت شهرستان راز و جرگلان خراسان شمالی گفت: سهل انگاری و بی کفایتی آل سعود در مدیریت حج غیرقابل چشم پوشی است.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶ 30 September 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،آخوند رحیم بردی صمدی با تسلیت حادثه منا و کشته و زخمی شدن چند هزار نفر از زائران حج تمتع کشورهای مختلف از جمله صدها نفر از زائران ایران اسلامی، اظهار کرد: جامعه اهل سنت خراسان شمالی عاملان این فاجعه عظیم را به شدت محکوم می کنند.

وی با بیان اینکه فاجعه منا برای تمامی مسلمانان اعم از شیعه و سنی دردناک است، افزود: این حادثه ناگوار به دلیل بی کفایتی و سهل انگاری مسئولان سعودی در مدیریت حج صورت گرفته و آل سعود مقصر اصلی آن محسوب می شود.

آخوند صمدی که مدیر حوزه علمیه اهل سنت حنفیه بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان در استان خراسان شمالی نیز هست، تصریح کرد: سهل انگاری های مکرر و بی کفایتی آل سعود در مدیریت حج غیرقابل چشم پوشی است.

به گفته وی مسئولان عربستان سعودی می بایست به دلیل این فاجعه در برابر همه مسلمانان پاسخگو بوده و از خانواده های داغدار و بازماندگان حجاج کشته شده به صورت مناسب، دلجویی داشته باشند.

عضو شورای فتاوی اهل سنت خراسان شمالی با تأکید بر اینکه می بایست چرایی و چگونگی این فاجعه عظیم به خوبی مشخص شده و با عاملان و مسببان آن برخورد قانونی و جدی صورت گیرد، افزود: اگر مدیریت حج به خوبی صورت می گرفت تحت هیچ شرایطی چنین فاجعه ای با این میزان کشته و زخمی صورت نمی گرفت به همین دلیل نیز باید گفت فاجعه منا با این تعداد کشته و زخمی بسیار عجیب و مشکوک است.

آخوند صمدی اضافه کرد: در مراسم رمی جمرات، گرمای شدید منطقه و عطش، توان حجاج را تضعیف کرده و همچنین ترافیک زیاد نیز منجر به وقایع ناگوار می شود اما همه این موارد با مدیریت صحیح قابل پیشگیری بود.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار