مدیر گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: ۱۴ هزار و ۱۱۱ بیمار دیابتی در استان شناسایی شده اند اما انتظار می رود حدود ۳۰ هزار نفر در استان مبتلا به این بیماری باشند.
کد خبر: ۱۰۰۸۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱ 13 November 2021
به گزارش تابناک خراسان شمالی ،روح الله یزدانی گفت: در سال های گذشته افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است و بیش از ۴۶۳ میلیون نفر از مردم ۲۰ تا ۷۹ سال جهان مبتلا به دیابت هستند.


وی با بیان این که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۴۵ تعداد بیماران بزرگسال به ۷۰۰ میلیون نفر برسد، اضافه کرد: بیش از یک میلیون کودک و نوجوان مبتلا به دیابت نوع یک هستند و متاسفانه سالانه 4.5 میلیون نفر به دلیل دیابت جان خود را از دست می دهند.


یزدانی خاطرنشان کرد: ۳۷۴ میلیون نفر در جهان دچار اختلال تحمل گلوکز هستند که در صورت عدم مداخله موثر اغلب آنها مبتلا به دیابت خواهند شد.

 
این مقام مسئول با اشاره به این که در کشور ما بیش از پنج و نیم میلیون نفر از افراد بالای ۲۵ سال مبتلا به دیابت هستند، ابراز کرد: حداقل ۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال از بیماری دیابت رنج می برند که حداقل ۷۵ درصد آن ها از بیماری خود آگاه هستند.


وی تاکید کرد: امسال نیز به منظور آگاهی عمومی درباره بیماری دیابت و تاکید بر اهمیت مراقبت دیابت روزهای ۲۲ لغایت ۲۸ آبان ماه به عنوان هفته ملی دیابت نامگذاری شده است.


یزدانی با بیان این که شعار روز جهانی دیابت، «دسترسی به درمان دیابت» است، افزود: طبق نظر اعضای کمیته برگزاری مراسم هفته ملی دیابت و روز جهانی دیابت شعار ملی هفته دیابت امسال «مراقبت دیابت، امروز بیشتر از همیشه» تعیین شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار