رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به شناسایی یک مورد بیمار مبتلا به کرونا هندی در آبادان اشاره کرد و گفت: شخص بیمار که تبعه هند بوده چند روز گذشته از فرودگاه شیراز وارد آبادان شد.
کد خبر: ۹۶۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶ 21 May 2021

دکتر فرهاد ابول نژادیان  در این خصوص اظهار داشت: به هنگام ورود این شخص به شیراز از وی تست کرونا گرفته می شود که پس از مثبت شدن تست او، دانشگاه علوم پزشکی شیراز این موضوع را به خوزستان اعلام کرد و بلافاصله این شخص در قرنطینه قرار گرفت و برای اطمینان بیشتر، یک نفر نیروی حراست نیز در مقابل منزل وی مستقر شد.

وی افزود: نمونه تست NGS این فرد برای اطمینان از تشخیص نوع جهش یافته این ویروس به آزمایشگاه مرجع تهران ارسال و پس از بررسی های لازم مشخص شد این بیمار به ویروس موتاسیون یافته کرونای هندی مبتلا است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به قرنطینه این شخص و تمام اطرافیانش به جز این مورد، تاکنون هیچ نمونه مشکوک دیگری از این نوع ویروس هندی در استان شناسایی نشده است.

وی افزود: از هم استانی ها درخواست می شود تا همچنان شیوه نامه های بهداشتی را در بالاترین سطح رعایت کنند و عادی انگاری ها موجب نشود تا جان عزیزانمان با ابتلا به کرونا با خطر جدی مواجه شود.

در حال حاضر ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۱ شهرستان زرد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار