تابناک کرمانشاه گزارش می دهد:
همكارى سه گانه دولت ،نخبگان و مردم بر اساس اعتماد دو طرفه ، كنترل و مديريت موفقيت آميز كرونا در استراليا را به همراه داشته است.
کد خبر: ۹۳۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴ 06 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه استراليا يكى از كشورهایی است كه عملكرد بسيار خوب و موفقيت آميزى در كنترل كرونا تا بحال داشته است، اين در حاليست كه آمار دقيقى از مبتلايان در دسترس است و به همان نسبت، استراتژى هاى درست و مناسبى با مشورت دولت با نخبگان در حوزه هاى مختلف ازجمله سلامت و بهداشت ، اقتصادى و سياسى اتخاذ مى شود كه بدليل اعتمادى كه بين مردم ، دولت و نخبگان وجود دارد اين استراتژى تا حد امكان توسط عموم جامعه رعايت شود .

بر همین اساس به سراغ یکی از پزشک‌های ایرانی مقیم استرالیا رفتیم و درخصوص راهکار و تصميم های موفق این کشور با او گفتگوی کوتاهی داشتیم.

مریم مهران نژاد در ارتباط با این موضوع در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه گفت :سيستم بهداشت و درمان استراليا بر پايه “prevention “ يا “پيشگيرى” مديريت مى شود و بديهى ست كه چنين سيستمى ميتواند در هر بحرانى كه سلامت جامعه را در خطر مى اندازد، بهترين و در سريعترين زمان ممكن استراتژى لازم را در خصوص كنترل اين بحران اتخاذ كند . از جمله اين استراتژى ها مى توان به 
1- ماسك زدن و قرنطينه كردن با توجه به شرايط بحران در هر منطقه
2- رعايت فاصله گذارى اجتماعى
3- “تله هلث” يا ارتباط بيمار با پزشك از راه تلفن
4- كنترل و مديريت براساس ٣ گروه بندى : گروههاى سالم ، مشكوك به كرونا ، مبتلا به كرونا- خفيف و مبتلا به كرونا-شديد
5- امكانات كافى در اختيار كادر درمان قرار دادن
6- اتخاذ كردن به موقع پروتكل هاى مديريتى و درمانى براى پزشكان و كادر درمان در كلينيك و بيمارستان ها و “كانتكت تريسنگ “يا به عبارتى اگر فردى در شهرى مبتلا به كرونا تشخيص داده ميشد سريعا با تمام افرادى كه طى ٢٤ ساعت با فرد مبتلا در تماس بودن را شناسايى و اقدامات بعدى را براى تك تك اين افراد در نظر گرفتن،اشاره کرد.

وی در ادامه افزود : با توجه به اينكه در هر بحران پاندميك ، ايجاد شدن يك بحران اقتصادى در جامعه انتظار ميرود، بنابراين در استراليا با در نظر گرفتن حمايت مالى هر دو هفته افراد از كار بيكار شده يا افرادى كه شغل يا تجارت خودشان را بخاطر اين بحران از دست داده اند یا متضرر شده اند ، از سوى دولت باعث شد كه افراد براى سير كردن خود و خانواده شان استراتژى هاى در حوزه سلامت و بهداشت جامعه را زير پا نگذارند و پايبند به اين قوانين باشند .

این پزشک ایرانی ساکن استرالیا ادامه داد : همچنين ميتوان به بستن به موقع مرزهاى بين المللى و در نظرگرفتن قرنطينه هتل در هنگام ورود شهروندان استراليا به كشورشان ، جريمه هاى سنگين براى افرادى كه به اين استراتژى ها عمل نمی‌کنند و در نهايت امنيت جامعه بعنوان استراتژى ها در حوزه سياسى داخلى و خارجى كشور استراليا در زمان بحران كرونا در استراليا اشاره كرد .

 مهران نژاد در پایان افزود : در نهايت مجموع استراتژى هايى كه در حوزه هاى مختلف و در زمان و مكان مناسب اتخاذ شده و همكارى سه گانه دولت ،نخبگان و مردم بر اساس اعتماد دو طرفه ، كنترل و مديريت موفقيت آميز كرونا در استراليا را به همراه داشته است

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار