مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: در فروردین ماه سال جاری سه مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ برای معاینه و تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه مراجعه کردند.
کد خبر: ۱۱۶۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰ 14 May 2024

سلیم خانی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: گازگرفتگی سگ یکی از آیتم‌های آماری سازمان پزشک قانونی کشور است که با توجه به مراجعه افراد آسیب دیده در این خصوص به مراکز پزشکی قانونی و معاینه و تعیین خسارت آنان از ابتدای سال گذشته به موضوعات آماری سازمان اضافه شده است.

وی افزود: در فروردین ماه سال جاری نیز سه مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ برای معاینه و تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه مراجعه کردند که از این تعداد همگی مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین در سال گذشته نیز چهار مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ برای معاینه و تعیین خسارت به مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه مراجعه کردند که از این تعداد نیز همگی مرد بودند.

وی ابراز کرد: بیماری هاری، نوعی بیماری ویروسی است که از بزاق حیوان هار و محل گازگرفتگی وارد بدن شده و موجب مرگ می شود.

خانی تشریح کرد: موارد ابتلا به هاری در کشور بسیار کم است؛ اما با توجه به خطرناک بودن نوع بیماری توجه به موارد حفاظتی و درمان به موقع آن بسیار مهم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم باید گزش و گاز گرفتگی حیوانات را اعم از اهلی و وحشی جدی بگیرند، چرا که هرگونه سهل انگاری اعم از مراجعه دیرهنگام یا مراجعه نکردن به مراکز بهداشتی در این زمینه ممکن است منجر به بروز بیماری هاری و مرگ شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار