مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از هیات‌های عزاداری خواست، استفاده از ماسک را در مجالس عزای حسینی جدی بگیرند.
کد خبر: ۸۹۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹ 22 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حجت الاسلام یوسف احمدی ، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری مجالس عزای حسینی بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و کادر سلامت در محرمِ کرونایی امسال، گفت: بر اساس این دستورالعمل‌ها استفاده از ماسک برای عزاداران حسینی اجباری است، درحالیکه در بازدیدهایی که در یکی دو شب گذشته از برخی هیات های عزاداری کرمانشاه انجام شد، متاسفانه دیده شد در مواردی عزاداران حسینی استفاده از ماسک را جدی نگرفته‌اند.

احمدی ادامه داد: از هیات های مذهبی تقاضا می‌شود نظارت بیشتری بر استفاده از ماسک از سوی عزاداران در مجالس عزای حسینی داشته باشند تا خدای نکرده در اثر سهل انگاری در استفاده از ماسک شاهد بروز مشکلاتی برای عزاداران نباشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با تاکید بر ممنوعیت جابجایی هیات‌ها و دسته‌روی، گفت: برخی از هیات های مذهبی به این موضوع بی‌اعتنا بوده‌اند، درحالیکه این اقدام می تواند زمینه ساز شیوع بیماری کرونا شود.

احمدی با توصیه به هیات های مذهبی برای رعایت کاهش ساعات برگزاری مراسم، گفت: از هیات های مذهبی خواسته شده مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) را حداکثر دو ساعت ادامه دهند.

وی اشاره‌ای هم به همکاری خوب آموزش و پرورش برای اختصاص فضای باز مدارس به هیات‌های مذهبی متقاضی داشت و گفت: هیات هایی که فضای باز ندارند می توانند در حیاط مدارس اقامه عزا کنند.

وی ادامه داد: امسال با همکاری اصناف، شهرداری و اوقاف اقداماتی خیلی خوبی برای سیاه پوش کردن معابر سطح استان در محرم انجام شده، به نحوی که سیاه پوش کردن معابر کرمانشاه در محرم امسال در مقایسه با سنوات گذشته خیلی به چشم می آید و این اقدام می تواند در انتقال پیام عاشورا به نسل جوان موثر باشد.

احمدی با اشاره به اجرای آیین سیاه پوشان بخش کرونایی بیمارستان فارابی شهر کرمانشاه در محرم امسال، گفت: این اقدام با استقبال کادر درمان و بیماران این بیمارستان همراه شده است.

احمدی سپس با اشاره به جهت گیری مردم در ادای نذرها در محرم امسال به سمت اجرای رزمایش موسات و کمک مومنانه، ابراز امیدواری کرد: این اقدام بتواند در خدمات رسانی بهتر به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا نقش اثرگذاری داشته باشد.

وی همچنین از برپایی ایستگاه هایی برای توزیع اقلام بهداشتی مثل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در محرم امسال به عنوان یک رخداد خوب یاد کرد و گفت: این جهت گیری مردم به سوی ادای نذرشان بر اساس نیازهای روز جامعه تحسین برانگیز است که امیدواریم بیشتر شاهد این دست کارها باشیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار