کد خبر: ۸۸۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸ 20 August 2020

 

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب در ایام عزای سیدالشهداست، گفت: هیئت‌ها به خاطر رعایت این دستورالعمل‌ها با نذورات مردمی هزینه‌های چند برابری کنند اما یک‌شبه تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا تغییر کند.

مداحان تابع ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند/تغییر یک‌باره مصوبات ستاد منصفانه نیست

محمدعلی نصیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم، مداحان و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) بار دیگر پرچم عزای حضرت را برپا داشته و اقامه عزا می‌کنند. 

وی با اشاره به تفاوت عزاداری امسال با سال‌های گذشته با توجه به شیوع ویروس کرونا گفت: هیئت‌ها، حسینیه‌ها و ذاکران خود را پیرو مکتب سالار شهیدان (ع) دانسته و در پیروی از نائب امام زمان (عج) پیشتازی می‌کنند. 

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب در ایام عزای سیدالشهداست، افزود: ذاکرین اهل‌بیت تابع محض ولی‌فقیه و امام المسلمین هستند چراکه سال‌ها پای مکتب عاشورا از محضر سقای کربلا درس ولایت آموخته‌اند.

نصیبی با بیان اینکه فرمایش رهبری معظم نظام برای مداحان و ذاکرین اهل‌بیت (ع) فصل الخطاب بوده و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی اقامه عزا می‌کنند، خاطرنشان کرد: سلامت جان شیعیان و عزاداران از واجبات است و ذاکرین برای به خطر نیفتادن جان عزاداران از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

این ذاکر اهل‌بیت‌ عصمت و طهارت با ابراز گله‌مندی از تغییرات مصوبات ستاد ملی کرونا ظرف ۴۸ ساعت مانده به شروع دهه محرم، تصریح کرد: این انصاف نیست که در شرایط تنگ اقتصادی، هیئت‌ها به خاطر رعایت این دستورالعمل‌ها با نذورات مردمی هزینه‌های چند برابری کنند اما یک‌شبه تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا تغییر کند. 

نصیبی با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه مراسمات سید و سالار شهیدان سرزمین نمانده و عاشقان و شیفتگان حسین بن علی (ع) علم عزای مولای خود را بلند می‌کنند، بیان کرد: با توجه به تأکیدات رهبری قطعاً مداحان و ذاکرین اباعبدالله (ع) خود را تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا می‌دانند اما از تغییر مصوبات ستاد به‌یک‌باره آن‌هم ۴۸ ساعت به آغاز مراسم گله‌مندند.

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قدس گیلان با اشاره به نقش بی‌بدیل هیئتی‌ها، بسیجیان، مداحان، طلبه‌ها در مقابله با اوج شیوع ویروس کرونا گفت: بی‌شک حضور جهادی آنان در بیمارستان‌ها، غسال‌خانه‌ها، ضدعفونی شهر و کمک‌های مؤمنانه در خاطر مردم شریف ثبت‌شده و این بار نیز با رعایت کامل دستورالعمل‌ها از وظایف دینی خود شانه خالی نمی‌کنند.

ذاکر اهل‌بیت عصمت و طهارت از مردم خواست تا خانه‌های خود را حسینیه کرده و پرچم عزای سیدالشهدا (ع) را بلند نگاه‌دارند، افزود: عاشقان اباعبدالله (ع) نهضت روضه‌های خانگی را برپا کرده  و در کوچه‌ها، محله‌ها و درب‌های خانه خود پرچم عزای ارباب را برافراشته کنند.

نصیبی با بیان اینکه گریه بر سیدالشهدا (ع) بر هر دردی دواست، تصریح کرد: ان‌شالله با اقامه عزا همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و توسل بر امام حسین (ع) دعا می‌کنیم تا خدا همه جهان را از شر این ویروس منحوس نجات داده و به لطف حضرت فاطمه الزهرا (س) ان‌شالله محرم امسال پرشورتر از هرسال خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار