کد خبر: ۸۸۸۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 17 August 2020

 

 

ایسنا/گیلان مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: با توجه به ادامه دار بودن شیوع کرونا و با در نظر گرفتن فرضیه‌های مختلف آموزشی در شرایط سه گانه سفید، زرد و قرمز، عضویت و حضور مستمر دانش‌آموزان و فرهنگیان در سامانه شاد الزامی است.

محمد رحمتی در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ شیوه نامه وزارتی بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰ _ ۱۳۹۹، اظهار کرد: براساس بندهایی از این شیوه‌نامه حضور مداوم و فعال مدیر و تمام همکاران در شبکه آموزش دانش‌آموزی شاد به ‌عنوان بخشی از محیط کار، شناسایی، ثبت‌نام، آموزش و نگهداشت تمام دانش‌آموزان مدرسه و عضویت آن‌ها در شاد، اصلاح اطلاعات و مشخصات همکاران و دانش‌آموزان مدرسه در سناد برای تشکیل کلاس‌ها در بستر شاد، تعیین روش دسترسی دانش‌آموزان به هریک از روش‌های آموزشی متناسب با شرایط و اقتضائات هرکدام از آن‌ها، پایش مستمر کیفیت ارتباط و تعامل دانش‌آموزان با معلمان و دبیران و کنترل مستمر و مداوم جریان آموزش تک‌تک دانش‌آموزان با روش‌های ذکرشده در وضعیت‌های سه‌گانه، پیش بینی شده است.

وی افزود: حضور مستمر مدیر و کارکنان اجرایی مدرسه در محل کار در تمام‌ روزهای کاری هفته در همه وضعیت‌ها ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر نظافت مستمر مدارس بر اساس پروتکل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: ضدعفونی همیشگی کلاس‌ها، سرویس‌های بهداشتی و محیط مدارس با مشارکت اولیا و نهادهای مسئول، نظارت بر وضعیت بهداشتی سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزی با مشارکت والدین بخش‌هایی از بندهای این شیوه نامه است.

رحمتی با اشاره به اهمیت سرویس حمل و نقل و پیش بینی ساز و کارهای دقیق در شرایط کرونایی، گفت: مدیران موظفند در تنظیم قرارداد خودروی ایاب و ذهاب دانش‌آموزان و نوآموزان پیش‌بینی‌های لازم را در مورد آثار ناشی از تغییر احتمالی وضعیت سفید، زرد و قرمز در ضمن سال تحصیلی مورد توجه قرار دهند.

وی در مورد نحوه تشکیل کلاس‌ها در وضعیت زرد، بیان کرد: در وضعیت زرد و در صورت ضرورت، تقسیم دانش‌آموزان و نوآموزان یک کلاس به دو گروه به ‌منظور رعایت فاصله‌گذاری الزامی است. مدیر مدرسه موظف است دانش‌آموزان و نوآموزان هر کلاس را با توجه به مساحت کلاس و تعداد دانش‌آموز و نوآموز به‌گونه‌ای توزیع کند که حفظ حداقل فاصله مورد انتظار مطابق پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان درباره شیوه آموزش دانش‌آموزان در وضعیت قرمز خاطرنشان کرد: در این وضعیت فعالیت‌های آموزشی و تربیتی به‌صورت مجازی در سامانه شاد یا با استفاده از سایر روش‌ها متناسب در تمام‌ روزهای کاری هفته انجام می‌شود در این وضعیت حضور و غیاب دانش‌آموزان و نوآموزان، ارائه درس جدید، ارزشیابی، تعیین تکالیف و سایر فعالیت‌های مرتبط با فرآیند آموزش و یادگیری در سامانه شاد استمرار می‌یابد.

گفتنی است؛ با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، فعالیت رسمی مدارس در سال تحصیلی جدید به‌صورت حضوری و غیرحضوری از ۱۵ شهریورماه ۹۹ با رعایت شرایط و ضوابط اعلام‌شده آغاز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار