سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مراکز جامع سلامت در خوزستان برای غربالگری و کاهش ازدحام مراجعه کنندگان مرتبط با بیماری کرونا به بیمارستان معین رازی اهواز فعال شده‌اند.
کد خبر: ۸۴۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 16 May 2020

دکتر علی احسان پور بیان کرد: از آنجایی که بیمارستان رازی اهواز به عنوان بیمارستان معین کرونا معرفی شده است روزانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر مراجعه کننده دارد که به علل مختلف از جمله تصور ابتلا به کرونا یا برخورد با فرد بیمار بدون علامت و یا با علائم خفیف مراجعه می‌کنند.

وی افزود: هنوز مراجعه به مراکز جامع سلامت در استان خوزستان و شهرستان اهواز همگانی نشده است لذا میزان مراجعه به بیمارستان رازی اهواز زیاد است.

احسان پور گفت: بنابراین از بیمارانی که علامت کمتر و وضعیت پایدارتری دارند درخواست می شود در موقعیت مناسب به مراکز جامع سلامت مراجعه کنند و در صورت لزوم به بیمارستان رازی یا طالقانی ارجاع می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: بیمارستان رازی اهواز یک ظرفیت خالی برای وضعیت بحران و ارجاع بیماران خیلی بد حال از بیمارستان های دیگر دارد.

وی اظهار داشت: شرایط خدمت در بیمارستان رازی اهواز مختص بیماران خیلی بدحال خاص است و فوق تخصص ریه، غدد، نفرولوژِی و قلب و متخصصان معین ۲۴ ساعته حضور دارند و روزی دو بار بیماران بد حال را ویزیت می کنند.

احسان پور گفت: یکی از علل کم بودن موارد فوتی نسبت به مبتلایان در خوزستان به علت میزان و کیفیت خدمت رسانی در بیمارستان رازی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: بیمارانی که نیاز به خدمات خاصی نداشته باشند به بیمارستان هایی مانند طالقانی یا میلاد اهواز منتقل شده اما بیماران بد حال به رازی ارجاع داده می شوند.

وی اضافه کرد: افرادی که نیاز به بررسی از نظر کرونا دارند و علامت خفیف نشان می دهند و یا با بیمار برخورد داشته اند به مراکزجامع سلامت مراجعه کنند که فعال ترین آنها مرکز ۱۷ شهریور در بهداشت غرب و مرکز بهداشت کیان آباد اهواز می باشد.

احسان پور توضیح داد: در حال حاضر هشت مرکز فعال در اهواز و حداقل یک مرکز در شهرستان های خوزستان وجود دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص عکس منتشر شده در فضای مجازی در خصوص تعدادی بیمار بیمارستان رازی اهواز در بخش کرونا که بر روی صندلی نشسته بودند گفت: این عکس مربوط به تعدادی بیمار سرپایی می باشد که در انتظار بستری ، انتقال به بخش بستری و یا  آماده اعزام به مراکز دیگر بودند که در همان لحظه عکس آنها در فضای مجازی منتشر شد لذا این بیماران هیچ مشکلی برای بستری و یا انتقال نداشتند.

وی ادامه داد: برخی انتقادات به نفع همدلی در سطح جامعه نیست و باعث ایجاد آسیب به مردم  می شود.

رییس بیمارستان رازی اهواز نسبت به شیوع گسترده کرونا در خوزستان هشدار داد و گفت: وضعیت خوزستان در موضوع کرونا در حال بحرانی شدن است که شایسته مردم این استان نیست.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار