شایسته جو خبرداد:
در سال گذشته یک هزارو ۸۰۰ کودک مبتلاء به سوء تغذیه از حمایت‌های تغذیه‌ای کمیته امداد استان مرکزی با اعتبار بیش از یک میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومان بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۸۴۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ 27 April 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، محمدرضا شایسته‌جو، گروه هدف در طرح تغذیه کودکان دچار سوء تغذیه را افراد کمتر از شش سال اعلام کرد و افزود: هر کودک به محض ورود به طرح و بهره‌مندی از آن باید حداقل در دو دوره شش ماهه تحت حمایت طرح قرار گیرد تا مراتب پایش رشد آن به صورت کامل انجام و شرایط رفع سوء تغذیه وی با تأیید مراکز بهداشتی، درمانی پس از مهلت یک ساله محرز شود.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد ۲۶ مادر شیرده حمایت‌های تغذیه‌ای کمیته امداد بهره‌مند شدند، یادآورشد: تعداد ۴۰۰ بیمار مبتلاء به بیماریهای خاص و صعب العلاج هم از حمایت‌های کمیته امداد استان مرکزی با اعتبار بیش از ۴۴۴ میلیون تومان بهره‌مند شدند.
وی درادامه با اشاره به اینکه سوء تغذیه از جمله بیماری‌هایی است که نیاز به بررسی و مراقبت بیشتری دارد ، گفت : عدم کنترل این بیماری عوارض جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان مرکزی گفت: طرح کمک به رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از شش سال توسط این نهاد با هدف ارتقاء وضعیت تغذیه کودکان مبتلا به سوءتغذیه در خانوارهای نیازمند، افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد جامعه هدف در زمینه تغذیه صحیح و رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، توسعه دانش و مهارت مادران در زمینه الگوی تغذیه مناسب و رشد کودک در نظر گرفته ‌شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار