استاندار مرکزی اعلام کرد:
استاندار مرکزی گفت: روند ابتلا، بستری و میزان فوت بر اثر ویروس کرونا در استان در مدت هفت روز گذشته با کاهش داشته و پیش‌بینی می‌شود رتبه استان در کشور شرایط مناسب‌تری یابد.
کد خبر: ۸۴۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴ 19 April 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید علی آقازاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد مبتلایان و فوتی های به اثر کووید ۱۹ در مدت چند روز گذشته با کاهش همراه بوده‌ است افزود: هم اینک ۱۰۰ بیمار به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان مرکزی بستری هستند و این مهم نشان از شرایط مناسب استان در ابتلا به این بیماری نسبت به ۱۰ روز گذشته‌ است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۹۰ درصد مردم استان مرکزی با هدف قطع زنجیره ابتلا و پیشگیری از ابتلا به کرونا در طرح بسیج ملی غربالگری شرکت کرده‌اند یادآورشد: این آمار از میانگین کشوری بالاتر است.
وی با بیان اینکه استان مرکزی در ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، از نظر ابتلای افراد جزء سه استان اول بود اظهارداشت: استان مرکزی با تلاش کادر درمان و همکاری مردم با مسولان هم اینک رتبه سیزدهم را در این زمینه به خود اختصاص داده‌ است.
آقا زاده با بیان اینکه استان مرکزی هفته گذشته از نظر میزان ابتلای بیماران به ویروس کرونا رتبه یازدهم را داشت گفت: پیش بینی می شود استان تاپایان هفته جاری با یک رتبه بهبود به رتبه چهاردهم برسد.
وی با بیان اینکه روند کاهشی ابتلا به کرونا در استان مرکزی با رعایت مسایل بهداشتی و همکاری مردم با کادر درمان و مسوولان محقق شده است افزود: در صورت قطع این همکاری‌ها روند ابتلا به ویروس کرونا افزایشی می‌شود.
استاندار مرکزی با اشاره به فعالیت برخی اصناف و واحدهای اقتصادی در استان مرکزی گفت: برای جلوگیری از افزایش ابتلا به کرونا در استان ضروری است مردم همکاری لازم را با مسولان و کادر درمان داشته باشند.
وی یادآورشد: با بهره‌برداری از دو دستگاه‌ جدید تست کرونا در استان مرکزی زمینه انجام ۳۰۰ تست این بیماری محقق شده‌ است و با شکست ویروس کرونا، این آزمایشگاه در آینده می‌تواند به آزمایشگاه مرجع، ملی و کشوری تبدیل شود.
آقا زاده با بیان اینکه ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در زمینه ی طرح همدلی و مواسات در استان مرکزی آماده شده است گفت: از هفته جاری توزیع این بسته‌ها زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان آغاز و تا نیمه ماه مبارک رمضان ادامه می یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار