معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه گفت: دانشگاه علمی کاربردی با تامین نیروی انسانی متخصص برای بخش تولیدی سبب کاهش بیکاری در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۸۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 21 August 2015
هدایت حاتمی در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه علمی و کاربردی که در کانون پرورش فکری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اینکه رسالت دانشگاه علمی کاربردی پوشش حلقه مفقوده در دانشگاه‌ها و پژوهش است، اظهار داشت: عدم ارتباط دانشجویان با بدنه جامعه و نبودن روحیه کارآفرینی و ریسک پذیری از جمله مشکلات موجود در دانشگاه‌ها است که فلسفه وجودی دانشگاه علمی کاربردی رفع آن‌ها است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه با بیان اینکه بیکاری از بزرگترین معضلات موجود در کشور به‌ویژه استان کرمانشاه است، عنوان کرد: ظرفیت و استعداد رفع بیکاری از نظر منابع انسانی و خدادادی در استان کرمانشاه به خوبی وجود دارد و همواره در مقابل آن یکی از مشکلات واحدهای تولیدی نداشتن نیروی متخصص است که دانشگاه علمی کاربردی در این راستا بیشترین وظیفه را به عهده دارد.

حاتمی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها  و پژوهشگاه‌ها باید نیازی از جامعه را برآورده کنند، گفت: یک از مهمترین مشکلات موجود در کشور عدم خلاقیت و ریسک‌پذیری است که اقداماتی در این راستا همچون راه‌اندازی نخستین استارت‌آپ کشور در استان انجام شده است و توجه به نیروی انسانی و ایجاد اعتماد به نفس در آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی از برگزاری همایش جذب سرمایه فضای مجازی و انقاد بیش از 20 تفاهم‌نامه در این راستا در دوازدهم شهریور ماه خبر داد و افزود: نقصان مهارت و سستی در انجام کار یکی از مشکلات استان است که باید توسط دانشگاه علمی کاربردی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

حاتمی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی با وجود یک هزار و 100 مرکز در کشور و گستردگی بسیار دارای ظرفیت لازم برای ارتباط و تعامل با بخش‌های مخنلف از جمله صنعت و تولید است، خاطرنشان کرد: ایجاد شرکت‌های دانش بنیان از دغدغه‌های جدی استان است و برای حمایت از آن‌ها تسهیلات ارزان قیمت اعطا می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار