تذکر کتبی سازمان هواپیمایی کشوری؛
به نظر می رسد با توجه به لغو مکرر پروازهای اهواز به سایر شهرها بدلیل وضعیت آب و هوا و گرد و غبارها، لازم است مسئولان اداره کل فرودگاه های خوزستان و شرکت های هواپیمایی، تدابیر خاصی برای پاسخگویی به موقع و شفاف به مسافران، پذیرایی، اسکان و اقامت آنها و سایر امکانات و اقدامات لازم را بیندیشند
کد خبر: ۷۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 10 August 2015
در حالی که سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق صدور مجوز پروازهای فوق العاده شرکت هواپیمایی آسمان و تذکر کتبی به این شرکت بدلیل تاخیر 10ساعته در پرواز این شرکت از تهران به مقصد اهواز خبر داده است خبر دیگری نیز از تاخیر 26ساعته در پرواز آسمان از مشهد به اهواز حکایت دارد.

به گزارش تابناک خوزستان، پرواز مشهد - اهواز شرکت هواپیمایی آسمان که قرار بود ساعت 19 روز شنبه از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد انجام شود پس از 26 ساعت تاخیر ساعت 21:30 یکشنبه عازم مقصد شد.

به گزارش خبرنگار ما،  در پی تاخیر ۱۰ساعته پرواز شرکت هواپیمایی آسمان از تهران- اهوازکه به نارضایتی مسافران این پرواز منجر شده بود، سازمان هواپیمایی کشوری صدور مجوز پروازهای فوق العاده این شرکت را تعلیق و تذکر کتبی داد.

روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري اعلام كرد: در پي تاخير ۱۰ساعته پرواز تهران- اهواز شركت هواپيمايي آسمان كه به نارضايتي مسافران اين پرواز منجر شده بود، سازمان هواپيمايي كشوري صدور مجوز پروازهای فوق العاده اين شركت را تعليق و تذكر كتبی داد.

تاخیر پروازهای اهواز، هواپیمایی آسمان را به تعلیق کشاند
پرواز 832 هواپیمایی آسمان که بنا بود ساعت 14:30 هجدهم مرداد فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد اهواز ترک کند، پس از حدود 10 ساعت تاخیر، سرانجام از سوی مسئولان فرودگاهی، لغو شد.

 150 مسافر این پرواز که از ظهر امروز در فرودگاه مهرآباد حاضر بودند، پس از بلاتکلیفی چندین ساعته در فرودگاه و بدون دریافت هیچ‌گونه توضیحی از سوی مسئولان شرکت هواپیمایی، مجبور به لغو پرواز خود شدند.

در طول ساعات گذشته نه تنها هیچ توضیحی به مسافران حاضر در فرودگاه ارائه نشد و تعداد قابل توجهی از مسافران این پرواز با تجمع در مقابل دفتر هواپیمایی آسمان در فرودگاه مهرآباد خواهان پاسخگویی مسئولان این هواپیمایی شدند.

26ساعت تاخیر در پرواز مشهد – اهواز
پرواز مشهد - اهواز شرکت هواپیمایی آسمان که قرار بود ساعت 19 روز شنبه از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد انجام شود پس از 26 ساعت تاخیر ساعت 21:30 امشب عازم مقصد خواهد شد.

 یکی از مسافران که خواست نامش ذکر نشود گفت: شب گذشته پس از اعتراض بسیار مسافران و چند ساعت معطلی در فرودگاه مشهد، مسولان شرکت به ناچار مسافران را در یکی از اماکن اقامتی اسکان دادند.

وی افزود: آنان اعلام کردند به دلیل برخی مشکلات این پرواز از تهران به مشهد انجام نشده و امکان اعزام مسافران تاکنون فراهم نگردیده است.

وی ادامه داد: شرکت هواپیمایی این پرواز را لغو و اعلام کرد که به سرعت نسبت به اعزام مسافران با پرواز دیگر اقدام می کند اما تاکنون این وعده عملی نشده است.

وی گفت: برخی از 180 مسافر این پرواز پس ابطال بلیت های خود به منازلشان بازگشته و برخی با پروازهای دیگر به مقصد خود اعزام شده اند.

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد در تماس خبرنگار ایرنا در این زمینه گفت: این پرواز شرکت هواپیمایی آسمان به شماره 837 به علت نقص فنی هواپیما در تهران انجام نشد.

حسن جعفری افزود: با پیگیری های انجام شده قرار شده امشب با رسیدن پرواز جایگزین به مشهد، این مسافران به مقصد اهواز اعزام شوند.

به گفته وی بر اساس اعلام شرکت هواپیمایی آسمان قرار شد این پرواز ساعت 21:30 دقیقه یکشنبه از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد انجام شود.

تاخیر پروازهای اهواز، هواپیمایی آسمان را به تعلیق کشاند

آغازی بر پایان حکایت تکراری تاخیرها
با توجه به عدم توجه شركت آسمان به دستورالعمل ها و مقررات اعلامي سازمان هواپيمايي كشوري، پاسخگويي نامناسب مسئولان شركت هواپيمايي آسمان و تاخير طولاني مدت پروازهاي اين شركت در هفته هاي گذشته، سازمان هواپيمايي كشوري بارها خواستار تغيير در نحوه برنامه ريزي و تعامل مناسب با مسافران به ويژه در مواقع بروز تاخير پرواز شد.

به دنبال عدم برنامه ريزي منظم پروازها، اطلاع رساني و پاسخگويي نامناسب به مسافران، دفتر نظارت بر فرودگاهها، شركت ها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري تا اطلاع ثانوي صدور مجوز پروازهاي جديد و فوق العاده شركت هواپيمايي آسمان را به حالت تعليق درآورد.

شركت هاي هواپيمايي موظفند برابر دستورالعمل حقوق مسافر به برنامه ريزي دقيق براي انجام بموقع و منظم پروازها اقدام كرده و به هنگام بروز تاخير پروارهاي احتمالي نسبت به اطلاع رساني دقيق و ارائه تسهيلات لازم به مسافران اقدام كنند.

اقدام اخیر سازمان هواپیمایی کشوری را باید به فال نیک گرفت تا شاید آغازی باشد بر پایان حکایت تکراری تاخیر در پرواز شرکت های هواپیمایی که در موارد زیادی باعث خساراتی به مسافران شده است و البته با عدم پاسخگویی مناسب و بموقع و در موارد مورد نیاز خدمات رسانی، اقامت و اسکان و... روبرو می شوند.

همچنین به نظر می رسد با توجه به لغو مکرر پروازهای اهواز به سایر شهرها بدلیل وضعیت آب و هوا و گرد و غبارها، لازم است مسئولان اداره کل فرودگاه های خوزستان و شرکت های هواپیمایی، تدابیر خاصی برای پاسخگویی به موقع و شفاف به مسافران، پذیرایی، اسکان و اقامت آنها و سایر امکانات و اقدامات لازم را بیندیشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار