دکتر علی اکبر کریمی گفت:
تابناک مرکزی - نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان درمجلس شورای اسلامی گفت: ۷۰۰ هزارمیلیارد تومان طرح عمرانی نیمه کاره در کشوروجود دارد که دولت به تنهایی امکان تکمیل و بهره برداری آن‌ها را ندارد.
کد خبر: ۷۴۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲ 01 May 2019

به گزارش تابناک مرکزی -  «علی اکبر کریمی» روز چهارشنبه به مناسبت روز شورا‌ها در شورای اداری خنداب افزود: بیشتر این طرح‌های خدماتی هستند که امکان واگذاری آن‌ها وجود ندارد، اما شهرداری ها، دهیاری‌ها و شورا‌ها بهترین گزینه برای واگذاری طرح‌های نیمه کار هستند.
وی اظهارداشت: شورا‌ها می‌توانند بازوی پرتوان دولت باشند بنابراین باید از ظرفیت بالقوه شورا‌ها استفاده شود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۰ طرح در خنداب با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار درحال اجرا است و در قره چای نیز ۵۴ طرح عمرانی در دست اجرا است که ۲۸ طرح آن به اتمام رسیده است.
کریمی افزود: ظرفیت شورا‌ها در قانون به وضوح بیان شده است و دولت هم برای واگذاری وظایف خود پیش قدم است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به شورا‌ها فرصت داد و در انتخاب دهیاران و شهرداران نباید فضایی فراهم شود که تصمیم به شورا‌ها تحمیل شود.
کریمی افزود: یکی از دغدغه‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تامین منابع پایدار است و دولت باید بخشی از درآمد خود را به دهیاری‌ها تفویض نکند.
وی ادامه داد: در مدیریت یکپارچه وظایف ۲۳ دستگاه به دهیاری‌ها محول شده است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان اجرایی استان موظفند برنامه سالانه خود را در شورا‌ها ارایه و آنان را از تصمیم خود مطلع کنند.
کریمی افزود: نباید منابع مالی در حساب دهیاری‌ها رسوب کند در حالی که ۱۰‌ها نیاز بر زمین باقی مانده است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز آسان‌ترین منابعی که به حساب شورا‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود، عوارض و مالیات برارزش افزوده است.
کریمی افزود: رویه‌ای در گذشته در توزیع عوارض آلایندگی شازند وجود داشت که با پیگیری‌های اعمال شده در سال ۹۵ و با نظر مساعد استاندار مرکزی سهم اراک از ۲۰ درصد به ۴۴ درصد افزایش یافت که از ابتدای ۹۷ اجرایی شده است و این مهم آثار مالی خود را نشان داده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیمه کشاورزان در حوادث طبیعی پایین و با تاخیر پرداخت می‌شود و به همین علت بهره برداران رغبتی برای بیمه کردن محصولات و دام خود ندارند.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد که دو جایگاه آن مربوط به نمایندگان اراک، کمیجان و خنداب است.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار