مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی از ارسال ۱۴۰۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی « نامه ای از طبیعت » خبر داد
کد خبر: ۱۱۶۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸ 16 April 2024

به گزارش تابناک مرکزی،احسان منصوری روز سه شنبه ۲۸ فروردین، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست و توجه به طبیعت در فرهنگ ملی و دینی و آئینی ما مورد توجه ویژه است و اگر بخواهیم در آینده در حوزه فرهنگ سازی و اجرای هدف حفاظت از محیط زیست موفق باشیم، قطعا باید از ترویج این فرهنگ در میان کودکان و نوجوانان آغاز کنیم.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی، با توجه به این موارد و با توجه به برگزاری جشنواره «نامه ای از طبیعت» در سطح استانی در سال گذشته، تصمیم گرفت این جشنواره را در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به صورت ملی برگزار کند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را توجه بیشتر کودکان و نوجوانان به محیط زیست عنوان کرد و گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با شیوه صحیح نامه نگاری به عنوان یکی از قالب های ادبی و فعال کردن ذوق ادبی کودکان  نوجوانان در حوزه حفاظت از محیط زیست و توجه به طبیعت از دیگر اهداف این جشنواره بوده است تا در نهایت بتوانیم این نوع تاکیدی که در حوزه محیط زیست هست را در آنها پایدار کنیم و بتوانیم به یک معنا کودکان و نوجوانان را به همیاران محیط زیست تبدیل کنیم.

منصوری اشاره داشت: برگزاری این جشنواره در قالب کار مشترک اداره کل محیط زیست استان و کانون پرورش فکری استان، از اواخر پاییز ۱۴۰۲ کلید خورد و در سطح استان و سطح ملی و مراکز هزارگانه کانون در سطح کشور، اطلاع رسانی شد.

وی با بیان اینکه جشنواره در دو بخش آزاد و کانون برگزار می شود و بر این اساس کودکانی که عضو کانون نیستند هم می توانند در آن شرکت کنند، افزود: بازه سنی شرکت کنندگان ۷ تا ۱۷ سال در چهار گروه سنی است و آثار دریافتی در این چهار گروه دسته بندی ده و به داوری گذاشته می شود.

منصوری اظهار کرد: در واقع کودکان و نوجوانان به نمایندگی از طبیعت و عناصر طبیعت نامه ای را خطاب به انسان ها می نویسند. کودک از این طریق خود را در مقام یک عنصر طبیعت قرار داده و برای انسان ها نامه می نویسد و در نتیجه می تواند انتظارات محیط زیست از انسان ها را درک کرده و آن را در خود نهادینه کند.

به گفته وی، تا امروز ۱۴۰۹ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده و آخرین مهلت ارسال آثار، ۳۱ فروردین است. اختتامیه جشنواره در خردادماه برگزار می شود و در هر چهار گروه سنی سه هدیه نقدی به برگزیدگان اهدا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار