کد خبر: ۷۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹ 06 August 2015
خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره ثبت احوال لنگرود گفت: زیرساخت‌های لازم برای استفاده از کارت‌های هوشمند به‌صورت صد در صد در این شهرستان فراهم نیست.

 مهران‌کاظم‌زاده لنگرودی در گفت‌وگو باخبرنگار تسنیم در لنگرود گفت: این اداره در سه ماهه اول سال جزء ادارات ممتاز استان و کشور در ثبت صد در صد وقایع حیاتی است و دلیل آن همکاری با واحدهای مربوطه نظیر دهیاری‌ها، شوراها، بیمارستان، دفاتر ازدواج و شبکه بهداشت و غیره است که آمار طلاق، وفات و ازدواج در اولین فرصت در این اداره ثبت می‌شود.

رئیس اداره ثبت احوال لنگرود با بیان این که در چهار ماه اول سال 519 ولادت ثبت شده است، اعلام کرد: در همین بازه زمانی 271 وفات نیز ثبت شده است که برای ولادت مهلت قانونی 15 روزه و برای ثبت واقعه وفات در مهلت قانونی 10 روزه انجام می‌شود.

وی افزود: در چهار ماه نخست سال 474 تعداد ازدواج توسط دفاتر ازدواج به این اداره گزارش شد، که توسط کارشناسان ثبت شده است.

رئیس اداره ثبت احوال لنگرود با اشاره به تبلیغ برخی از کافی‌نت‌ها مبنی بر ثبت‌نام برای کارت‌ ملی هوشمند، تاُکید کرد: با توجه به این‌که زیرساخت‌های لازم برای استفاده از کارت‌های هوشمند به‌صورت صد در صد وجود ندارند، لذا اجباری به دریافت کارت‌های هوشمند نیست و اولویت برای افرادی است که فاقد کارت‌های ملی هستند و افراد به‌ثبت احوال مراجعه نکنند.

کاظم‌زاده اضافه کرد: بعد از اعلام رسمی توسط ثبت احوال کشور مبنی بر صدور کارت‌های هوشمند برای تمامی افراد جامعه، این اطلاع‌رسانی انجام می‌شود و نداشتن کارت‌های هوشمند ربطی به حذف شدن از دریافت یارانه‌ها ندارد.

وی همکاری شبکه اعلام شهرستان اعم از دهیاری‌ها، مراکز بهداشت بیمارستان، آرامستان‌ها، شهرداری‌های شهرستان و حومه را عامل بسیار مهمی در تحقق این هدف دانست و درخواست ادامه همکاری برای حفظ  شاخص‌ها را کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار