دومین همایش اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده، امروز(7 آذر) در شهرستان پاوه آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۶۸۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶ 28 November 2018

به گزارش تابناک،بهرام سلطانی مشاور عالی سازمان امور مالیاتی کشور به تشریح موضوع مالیات بر مشاغل پرداخت و گفت: مالیات سهمی است که مردم از درآمدهایشان مطابق قانون باید به دولت پرداخت کنند و تمامی اشخاصی که فعالیت اقتصادی دارند موظف به پرداخت مالیات هستند.

وی عدم پرداخت مالیات را تخلف دانست و افزود: عدم پرداخت مالیات در موعد مقرر، عدم تسلیم اظهار نامه و کتمان درآمد، عدم ارائه لیست حقوق پرداختی و ... از جمله تخلفات مالیاتی است.

سلطانی با بیان اینکه مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای اشخاص حقیقی تا سه ماه بعد از سال مالی است، ادامه داد: ثبت نام در سیستم مالیاتی و اخذ کد اقتصادی، صدور صورت حساب برای معاملات و ارسال آنها تا ۴۵ روز بعد از انقضای هر فصل و ... مواردی است که فعالان اقتصادی باید به آن توجه کنند که با مشکل روبه رو نشوند.

در ادامه منصور مکوندی معاون مدیرکل دایره حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور نیز گفت: کارت بازرگانی یک مجوز صادرات و واردات برای بازرگانان است که عمدتا در مناطق مرزی بسیاری از افراد این کارت را دارند، اما متاسفانه امروزه کارت به نام یک فرد صادر می‌شود، اما سود واقعی به جیب گروهی دیگر می‌رود.

وی افزود: افرادی که در مناطق مرزی کارت بازرگانی دارند باید به این مسائل توجه کنند که از روی سواد کم و ناآگاهی دچار مشکل نشوند.

آرمان نقشبندی دبیر اجرایی این همایش نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: این همایش دومین همایش در زمینه اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده است که همایش اول سال گذشته در کارخانه سیمان سامان و دومین همایش امروز در پاوه برگزار شد.

وی با بیان اینکه این همایش دو روزه است، افزود: اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده، جرم مالیاتی، تراکنش‌های مشکوک بانکی و معافیت‌های مالیاتی از محورهای این همایش و کارگاه آموزشی جنبی آن است.

نقشبندی هدف از برپایی این همایش را آگاه‌سازی مردم و فعالان اقتصادی نسبت به مسائل مالیاتی دانست و یادآوری کرد: مخاطبان این همایش شامل دانشجویان مرتبط با رشته حسابداری، صاحبان مشاغل، مدیران عامل و مدیران مالی شرکت‌ها، پیله‌وران و ... هستند که از سراسر استان کرمانشاه در این همایش حضور دارند.

دبیر اجرایی همایش افزود: کارگاه تخصصی در زمینه حسابداری نیز فردا در بخش جنبی این همایش برگزار خواهد شد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار