همزمان با هفته دولت؛
با حضور عضو هیات مدیره و معاون مسافری راه آهن ایران قطار ریل باس شهری ایستگاه قدس- اهواز-کارون-میان دشت افتتاح شد.
کد خبر: ۶۴۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶ 29 August 2018

یک دستگاه اتوبوس ریلی نو با ظرفیت 320 نفر در مسیرهای پرتردد شهری اهواز مسافران را در مسیر ایستگاه قدس - اهواز - کارون - میاندشت جابجا می کند.

به گزارش"تابناک"؛ به گفته مسئولان راه آهن، در مرحله نخست، حرکت این اتوبوس ریلی به صورت رفت و برگشت از ایستگاه قدس - اهواز - کارون - میاندشت بوده و پس از آن با ایجاد توقفگاه هایی در مسیر شرایط برای سوار و پیاده شده مسافران فراهم می شود.از مسیر ایستگاه قدس تا اهواز سه توقفگاه پیش بینی شده است.

آیین راه اندازی این اتوبوس ریلی با حضور سعید رسولی عضو هیات مدیره و سید میرحسن موسوی معاون امور مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران، نماینده ولی فقیه در خوزستان، استاندار خوزستان، شهردار اهواز و تعدادی از اعضای شورای شهر در اهواز برگزار شد.

اتوبوس ریلی (ریل باس) نوعی قطار مسافری بوده که در مسیرهای کوتاه حومه شهرهای بزرگ به کار گرفته می‌شود.

این اتوبوس های ریلی خودکشش هستند و برای حرکت نیازی به لکوموتیو ندارند. مزیت اتوبوس‌های ریلی این است که دارای سرعت مناسب، ترافیک پایین و ایمنی بسیار بالایی هستند و قابلیت جابجایی حجم انبوهی از مسافران را دارند.

هم اکنون 18 ست از این اتوبوس های ریلی در شبکه ریلی کشور در حال بهره‌ برداری هستند که توسط شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو) با انتقال تکنولوژی از شرکت هیوندایی روتم تولید شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار