رئیس مرکز بهداشت و درمان استان کرمانشاه گفت:با توجه به فصل گرما، مردم مناطق زلزله زده باید با مراقبت از ابتلا به بیماری پیشگیری کنند، زیرا در این فصل بیماری‌هایی نظیر تیفویید، هپاتیت، اسهال بیشتر دیده می شود.
کد خبر: ۶۲۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ 25 June 2018

به گزارش خبرنگار تابناک،ابراهیمشکیبا در نشست خبری که امروز برگزار شد،افزود:روستا‌های زلزله زده هنوز با مشکل  تامین آب شرب سالم دست و پنجه نرم می کنند.

وی خاطر نشان کرد:در تامین آب شرب روستا‌ها مشکل داریم، زیرا اگر آب شرب سالم تامین نشود مردم مجبور به استفاده از آب چشمه خواهند بودود=ر مناطق روستایی آب‌های سطحی و روان آب‌ها مساله ساز هستند، در شهرستان ثلاث باباجانی آب رواننداریم.

رئیس مرکز بهداشت و درمان استان کرمانشاه اظهار داشت:اگرچه در مواردی کدورت بالای آب دیده شد، اما شاهد آلودگی میکروبی نبودیم، تامین آب شرب سالم در روستا‌ها اهمیت زیادی دارد البته تعداد روستا‌ها زیاد است و آب آن‌ها به صورت جدا تامین می‌شود.

 شکیبا تصریح کرد:آب‌های سطحی برای انتقال بیماری‌ها از طریق رشد حشرات نظیر پشه خاکی و جوندگان سبب ابتلا به سالک می‌شود، و در ۲ روستای سرپل ذهاب نیز که اوضاعفاضلاب نامناسبی دارند ۶ میلیارد تومان اعتبار اخذ شده تا اوضاع ساماندهی شود.

 

به گفته این مسئول:تعداد بیماران مبتلا به سالک در سال گذشته نسبت به سال ۹۵ کاهش داشته است.

رییس مرکز بهداشت و درمان استان کرمانشاه ابراز داشت:از ابتدای سال تاکنون یک مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در کرمانشاه تائید شده که با همکاری دامپزشکی حدود ۱۵میلیون مترمربع سمپاشی در منطقه ثلاث باباجانی انجام شد.

 وی گفت:تنها یک چهارم سلامتی مردم به مرکز بهداشت برمی گردد و در تامین مابقی باید سایر دستگاه‌ها نیز مشارکت کنند ودر حال حاضر در تجهیز خانه‌های بهداشتمشکلی نداریم البته ۵۰ خانه بهداشت در مناطق زلزله زده تخریب شد و اخیرا نیز در سفر وزیر بهداشت به کرمانشاه ۲۸ مرکز جدید رونمایی شد تعدادی نیز در دست اقدام است.

 

شکیبا در پایان اذعان داشت:از زمان وقوع زلزله تا کنون۱۰۳ هزار نفر از نظر سلامت روانی غربالگری شدند که ۲۲ هزار نفر آنان به مداخله نیازمند بودند بر همین مبنا تیم‌های روان پزشکی در ثلاث باباجانی وسرپل ذهاب با ویزیت رایگان مستقر شد.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار