نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه كارگر ی چرخ محوري توليد ملی است، گفت: بسياري از كارخانه هاي استان به دليل بي تدبيري و نداشتن مديريت صحيح تعطيل شده و كارگران آنها بيكار مي شوند .
کد خبر: ۵۹۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸ 30 April 2018

حجت‌الاسلام و المسلمین مجید ناصری‌نژاد در آیین بزرگداشت روز کارگر و هفته بسیج کارگری که امروز، 10اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد : آيات و روايات زيادی در خصوص كار وجود دارد و در زندگی ثابت شده كه انسان مرهون تلاش خود است. اين قاعده و سنت الهی در تاريخ بشريت به اثبات رسيده است و همه اذعان دارند ملتی كه بيشتر تلاش كند، موفق‌تر خواهد بود .

وی افزود: بدون تلاش نمی توان موفق بود زیرا انسان به تلاش، كوشش و پايداری در راه توليد نياز دارد و جامعه كارگری چرخ محوری توليد ملی و رقابت با ساير كشورها است .

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه كارگری محور پيشرفت كشور است، تصریح کرد: در حال حاضر مشكل جدی كشور در حوزه اقتصاد است و دشمن از اين روزنه به دنبال وارد كردن فشار به كشور است. از اول انقلاب تا كنون قدم های زيادي در اين زمينه برداشته شده است اما نياز به تلاش بيشتری داريم .

ناصری نژاد بیان کرد: شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری، حمايت از كالای ايرانی نامگذاری شده است، شعار موثری كه همه بايد برای تحقق آن پايبند باشيم. جامعه كارگری می تواند در تحقق شعار امسال جلودار باشد و بهترين راه و روش در اين راه، توليد كالای با كيفيت ايرانی است تا اين كالا مورد حمايت مردم و مصرف كنندگان قرار گيرد .

وی ادامه داد: جامعه كارگری كشور با مشكلاتی مواجه بوده و در استان خوزستان اين مشكلات دوچندان است. يكي از مشكلات حوزه كارگری حقوق و مزايا است كه موجب شده كارگران زندگی خود را به سختی بگذرانند .

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دولتمردان تقاضا داريم به كارگران خوزستانی توجه ويژه اي داشته باشند، گفت: كارگر خوزستانی كه در سخت‌ترين شرايط در حال تلاش و توليد است با كارگری كه در مناطق خوش آب و هوا و پيشرفته كار می كند، تفاوت دارد. گرمای شديد استان خوزستان يكی از عوامل سختی كار است و در چند دهه اخير علاوه بر مشكلات ناشی از جنگ، با مشكلات زيست محيطي نیز مواجه هستيم .

ناصری نژاد عنوان کرد: بحث ريزگردها و مشكلات تنفسی بر جامعه خوزستان حاكم است و اين موارد بايد مورد توجه دولتمردان قرار گيرد. اين امر موجب شده بسياري از كارگران و كارمندان خوزستانی به دنبال مهاجرت از استان خوزستان باشند .

وی ادامه داد: بايد برای حفظ كارگران و كارمندان در استان خوزستان مشوق های لازم در نظر گرفته شود. در اثر انتقال آب، خشكسالي هاي متعدد، مديريت نكردن صحيح منابع آب و دیگر موارد، اين استان دچار مشكلاتي شده است. بايد قشر كارگر را در مقابل اين شرايط محافظت كنيم، همچنین امنيت شغلی كارگران نيز به عنوان يكي از نگراني هاي جدي موجود، بايد مورد توجه قرار گيرد .

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: بسياری از كارخانه های استان به دليل بی تدبيری و نداشتن مديريت صحيح تعطيل شده و كارگران آن كارخانه ها بيكار مي شوند. خوزستان به دليل وجود شركت ها و صنايع، يكی از مراكز بزرگ كارگری كشور است اما بسياری از شركت ها در حال تعطيل شدن هستند و بايد برای اين مشكل چاره ای انديشيده شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار