کد خبر: ۵۴۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 31 December 2017

تابناک / سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش دما بین 2 تا پنج درجه در نواحی جلگه ای، بارندگی و وزش باد در استان از فردا (دوشنبه) خبر داد.

مازیار غلامی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ تدریجی توده هوای بارشی از فردا به منطقه است و بر این اساس از عصر دوشنبه، با تقویت ناپایداری بتدریج شرایط برای بارندگی و وزش باد مهیا خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: روز سه شنبه بارندگی متناوب (بعضی نقاط احتمالاً شدید) و برای ارتفاعات بالاتر از 2 هزار متر بارش برف پیش بینی می شود ضمن اینکه طی این مدت، کاهش دما برای نواحی جلگه ای بین 2 تا پنج درجه و برای ارتفاعات بین 10 تا 15 درجه مورد انتظار است.
به گفته غلامی ، این توده هوا بتدریج از اواخر وقت سه شنبه تضعیف شده و برای صبح چهارشنبه احتمال بارندگی پراکنده و پس از آن کاهش ابر پیش بینی می شود.
وی از بخش های مختلف اجرایی استان نظیر مدیریت بحران، جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، منابع طبیعی، فرمانداری ها، شهرداری ها، آتش نشانی و ... خواست توصیه های کارشناسی خود را صادر کنند.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان امروز استان را در جلگه ابرناکی، گاهی افزایش، گاهی کاهش ابر و پدیده مه عنوان و برای فردا نیز آسمان را طی صبح کمی ابری تا نیمه ابری، بعضی نقاط ابری و مه آلود، احتمال بارش پراکنده و طی عصر و شب نیمه ابری تا ابری و مه آلود، بتدریج وزش باد، رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی کرد.
وی افزود: بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته با 21 درجه مربوط به منجیل و ماسوله و کمینه دما با هفت درجه مربوط به رشت (ایستگاه هواشناسی کشاورزی) ثبت شده است.
غلامی بیشینه دمای ثبت شده در ایستگاه هواشناسی کشاورزی رشت طی شبانه روز گذشته را نیز 15 درجه ذکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار